Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 868894

Mjesto gerijatrijske zdravstvene njege u kurikulima - u sustavu obrazovanja medicinskih sestara u Hrvatskoj


Kalauz, Sonja; Neuberg Marijana
Mjesto gerijatrijske zdravstvene njege u kurikulima - u sustavu obrazovanja medicinskih sestara u Hrvatskoj // Liječnički vjesnik 138:1-168, Suplement 2, 2. Hrvatski gerontološki i gerijatrijski kongres s međunarodnim sudjelovanjem, Knjiga sažetaka / Anić, Branimir (ur.).
Zagreb: Referentni centar MZ RH za zaštitu zdravlja starijih osoba - Centar za zdravstvenu gerontologiju Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“, 2016. str. 61-62 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 868894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mjesto gerijatrijske zdravstvene njege u kurikulima - u sustavu obrazovanja medicinskih sestara u Hrvatskoj
(The placement of geriatric health care in the curriculum - in the education system of nurses in Croatia)

Autori
Kalauz, Sonja ; Neuberg Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Liječnički vjesnik 138:1-168, Suplement 2, 2. Hrvatski gerontološki i gerijatrijski kongres s međunarodnim sudjelovanjem, Knjiga sažetaka / Anić, Branimir - Zagreb : Referentni centar MZ RH za zaštitu zdravlja starijih osoba - Centar za zdravstvenu gerontologiju Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“, 2016, 61-62

Skup
3. hrvatski gerontološki i gerijatrijski kongres s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 15.11.2016. - 17.11.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
gerijatrijska zdravstvena njega, kurikul, kompetencije
(geriatric health care, curriculum, competence)

Sažetak
Problemi kvalitete dugotrajne skrbi za osobe starije životne dobi kao i načini njihovog rješavanja razlikuju se od zemlje do zemlje. Zahvaljujući napretku medicine, tehnike i tehnologije značajno se produžila životna dob ljudi, no istovremeno su se načini skrbi za osobe starije životne dobi morali prilagoditi potrebama razvijenog društva i moderne obitelji. Specifični patofiziološki procesi starenja, uzimanje većeg broja lijekova te smanjivanje fizičkih i kognitivnih sposobnosti neminovno nameću potrebu planiranja i provođenja složene zdravstvene skrbi. Smanjena sposobnost u zadovoljavanju osnovnih životnih potreba ne mijenja samo prioritete i poglede na zdravstvenu skrb osoba starije životne dobi, već društva u cjelini: zdravstvenog i socijalnog sustava, obrazovnog sustava, obitelji, različitih udruga pomoći i samopomoći...Organizacija, planiranje, provođenje i evaluacija gerijatrijske skrbi treba biti prilagođeno potrebama pojedinca, korisnika usluga, odnosno njegovom ukupnom zdravstvenom stanju, njegovim potrebama i mogućnostima. Zdravstvena skrb treba biti temeljena na sveobuhvatnosti i cjelovitosti uz obvezatno poštovanje prava korisnika na vlastiti izbor. Jedno od prioriteta zdravstvene skrbi - unaprjeđenje sigurnosti korisnika, nigdje ne dolazi do tako velikog izražaja kao u području gerijatrije. Da bi se mogla razvijati gerijatrijska zdravstven skrb visoke kvalitete, potrebno je između ostalog, osigurati dugoročnu kvalitetnu specijaliziranu edukaciju medicinskih sestara. To podrazumijeva usvajanje specifičnih znanja i vještina kroz formalne, ali i neformalne oblike obrazovanja, koji će rezultirati posebnim ishodima učenja, odnosno dodanim kompetencijama. Upravo zbog nedostatnog broja specijaliziranih gerijatrijskih medicinskih sestara, ali i činjenice da se gerijatrijski bolesnici liječe u svim područjima medicine, preporuka je (SZO, Minhenska deklaracija...) da se u temeljnom kurikulu (medicinska sestra za opću zdravstvenu njegu) prošire sadržaji iz područja gerijatrijske zdravstvene njege, odnosno da se ugrade u druge sadržaje/predmete (kao integrativni dio tih sadržaja). Neke zemlje Europske unije su u svojim kurikulima (Belgija) nakon završene dvije godine temeljnog obrazovanja u treću godinu studija (60 ECTS-a) uvele specijalizirane module s posebnim ishodima učenja i dodanim kompetencijama. Druge zemlje EU, poput Španjolske, Italije i Irske uvele su u sustav obrazovanja - specijalizacije (nakon završenog temeljnog obrazovanja) - za određena područja zdravstvene njege, pa tako i za gerijatrijsku zdravstvenu njegu u trajanju od jedne ili dvije godine. U zemljama poput Sjedinjenih Država, Kanade i Australije specijalistički studiji traju dvije godine (stručni magistar sestrinstva) nakon završenog temeljnog obrazovanja u trajanju od četiri godine. Također se visoko vrednuje cjeloživotno učenje, a u nekim zemljama se kroz različite oblike takvog trajnog usavršavanja mogu kumulirati ECTS bodovi i na taj način steći viša razina kvalifikacije. Cilj svih ovih oblika edukacije je stjecanje posebnih kompetencija za planiranje, provođenje i evaluaciju zdravstvene njege gerijatrijskih bolesnika. Hrvatsku čeka kurikularna reforma, pa tako i reforma obrazovanja medicinskih sestara (preporuke SZO, Direktive EU), gdje će se vertikala obrazovanja i sadržaji morati prilagoditi zdravstvenim potrebama stanovništva

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sonja Kalauz (autor)

Avatar Url Marijana Neuberg (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kalauz, Sonja; Neuberg Marijana
Mjesto gerijatrijske zdravstvene njege u kurikulima - u sustavu obrazovanja medicinskih sestara u Hrvatskoj // Liječnički vjesnik 138:1-168, Suplement 2, 2. Hrvatski gerontološki i gerijatrijski kongres s međunarodnim sudjelovanjem, Knjiga sažetaka / Anić, Branimir (ur.).
Zagreb: Referentni centar MZ RH za zaštitu zdravlja starijih osoba - Centar za zdravstvenu gerontologiju Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“, 2016. str. 61-62 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Kalauz, S. & Neuberg Marijana (2016) Mjesto gerijatrijske zdravstvene njege u kurikulima - u sustavu obrazovanja medicinskih sestara u Hrvatskoj. U: Anić, B. (ur.)Liječnički vjesnik 138:1-168, Suplement 2, 2. Hrvatski gerontološki i gerijatrijski kongres s međunarodnim sudjelovanjem, Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Kalauz, Sonja}, editor = {Ani\'{c}, B.}, year = {2016}, pages = {61-62}, keywords = {gerijatrijska zdravstvena njega, kurikul, kompetencije}, title = {Mjesto gerijatrijske zdravstvene njege u kurikulima - u sustavu obrazovanja medicinskih sestara u Hrvatskoj}, keyword = {gerijatrijska zdravstvena njega, kurikul, kompetencije}, publisher = {Referentni centar MZ RH za za\v{s}titu zdravlja starijih osoba - Centar za zdravstvenu gerontologiju Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija \v{S}tampar“}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kalauz, Sonja}, editor = {Ani\'{c}, B.}, year = {2016}, pages = {61-62}, keywords = {geriatric health care, curriculum, competence}, title = {The placement of geriatric health care in the curriculum - in the education system of nurses in Croatia}, keyword = {geriatric health care, curriculum, competence}, publisher = {Referentni centar MZ RH za za\v{s}titu zdravlja starijih osoba - Centar za zdravstvenu gerontologiju Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija \v{S}tampar“}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font