Pregled bibliografske jedinice broj: 868829
Sergije Glumac i vizualni identitet Prve hrvatske tvornice ulja u 1930-ima
Sergije Glumac i vizualni identitet Prve hrvatske tvornice ulja u 1930-ima // Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti, 59 (2016), 1; 105-118 doi:10.17685/Peristil.59.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 868829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sergije Glumac i vizualni identitet Prve hrvatske
tvornice ulja u 1930-ima
(Sergije Glumac and the Visual Identity of the
First Croatian Oil Factory in the 1930s)
Autori
Magaš Bilandžić, Lovorka
Izvornik
Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti (0553-6707) 59
(2016), 1;
105-118
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
grafički dizajn, reklama, Sergije Glumac, Prva hrvatska tvornica ulja, zagrebačko ulje Crvena zvijezda, obitelj Aleksander, prehrambena industrija, međuratno razdoblje
(graphic design, advertising, Sergije Glumac, Firts Croatian Oil Factory, Zagreb Red Star Oil, Aleksander family, food industry, interwar period)
Sažetak
U članku se na temelju arhivske dokumentacije, korespondencije i sačuvanih skica, plakata i ostale građe analizira razgranata i intenzivna suradnja grafičara, grafičkog dizajnera i scenografa Sergija Glumca s Prvom hrvatskom tvornicom ulja (osn. 1916.) koja se nalazila u vlasništvu istaknute zagrebačke židovske obitelji Aleksander (Alexander). Glumac je za tvornicu tijekom 1930-ih oblikovao prepoznatljiv vizualni identitet i koordinirao cjelokupnu propagandnu aktivnost − od plasiranja proizvoda na tržište putem opsežnog oglašavanja do oblikovanja izložbenih prostora i organiziranja predstavljanja na značajnim gospodarskim sajmovima (Zagrebački zbor, Ljubljanski velesajam). Njegov grafički dizajn se po modernosti i čistoći vizualnog jezika, strukturiranju poruke i konstruiranju konotativnih značenja razlikovao od oblikovanja korištenog u oglašavanju ostalih ulja (npr. Riviera, Meinl) prisutnih na tržištu Kraljevine Jugoslavije tijekom međuratnog razdoblja. Glumac je poznavao inozemne uzore (Réne Clarke) i uspješno reinterpretirao uobičajene motive korištene u reklamiranju proizvoda od ulja (npr. izlijevanje ulja). Njegova su rješenja varirala od stiliziranih skica s naznakama avangardnih tendencija i realiziranih modernih plakata do konvencionalnih rješenja u kojima je naglasak bio na vještom realističkom crtežu i snažnom koloritu. U kreiranju imagea proizvoda koristio je različite marketinške tehnike, naglašavao kvalitetu ulja, njegovu zdravstvenu prednost i vrijednost koja se dobiva za povoljnu cijenu. Glumčeva grafička rješenja i koordiniranje intenzivne višemjesečne reklamne kampanje koja se pod sloganom "Kuhanje na ulju" 1934. realizirala u različitim smjerovima (od klasičnog oglašavanja do kinoreklame i personaliziranog pristupa) ponajbolje svjedoče o širini njegove djelatnosti te važnom doprinosu oglašavanju prehrambene industrije u Hrvatskoj u međuratnom razdoblju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-4153 - Hrvatska i Srednja Europa: umjetnost i politika u razdoblju moderne (1780.-1945.) (CroCE-ArtPolitics) (Damjanović, Dragan, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Lovorka Magaš Bilandžić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH
- EBSCO Art & Architecture Source