Pregled bibliografske jedinice broj: 868753
Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program
Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program // Logopedija, 5 (2015), 1; 1-9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 868753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti
djece iz ruralnih sredina uključene u
predškolski program
(Socioeconomic characteristics and language
abilities of children from rural areas
attending a preschool programme)
Autori
Srebačić, Ivana ; Matić, Ana ; Čačko, Sana ; Jurjević, Josipa ; Ćurić, Marija ; Brdarić, Blanka
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 5
(2015), 1;
1-9
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
predškolski odgoj ; socioekonomski status ; djeca predškolske dobi ; jezične sposobnosti
(preschool education ; socioeconomic status ; preschool children ; language abilities)
Sažetak
Pohađanje dječjeg vrtića priprema djecu za kasnije formalno obrazovanje te pozitivno utječe na njihov kognitivni i socio-emocionalni razvoj. Nažalost, u Hrvatskoj, posebno u ruralnim područjima, nisu sva djeca u mogućnosti pohađati vrtić pa se uvođenjem obaveznog i besplatnog predškolskog programa nastojalo doskočiti tom problemu. Međutim, do tada ta djeca nisu bila uključena u predškolski odgoj i nisu im pruženi isti poticaji za razvoj jezičnih sposobnosti koje se od njih očekuju u osnovnoj školi. Niz istraživanja navodi da djeca roditelja nižeg socioekonomskog statusa pokazuju lošije jezične sposobnosti u odnosu na djecu roditelja višeg socioekonomskog statusa. Uzevši u obzir dosadašnje spoznaje, cilj ovog rada bio je utvrditi postižu li predškolska djeca, polaznici redovnog vrtića, bolje rezultate na Probirnom testu jezičnih sposobnosti (Kuvač Kraljević i sur., 2015) od djece polaznika isključivo predškolskog programa. Isto tako, cilj je bio utvrditi postoji li značajna razlika u socioekonomskom statusu obitelji između ove dvije kategorije djece predškolske dobi. Uzorak ispitanika uključivao je 93 djece i njihove roditelje. Djeca su ispitana Probirnim testom jezičnih sposobnosti (Kuvač Kraljević i sur., 2015), a socioekonomski status ispitan je anketom kreiranom u svrhu ovog istraživanja. Rezultati su pokazali značajnu razliku između djece u dječjem vrtiću i obaveznom predškolskom programu u korist polaznika dječjeg vrtića. Nadalje, pokazalo se kako su roditelji djece uključene u vrtić višeg stupnja obrazovanja, češće zaposleni i imaju veće prihode po članu kućanstva. Iz rezultata se iščitava potreba za dodatnom podrškom djeci koja iz predškolskog programa ulaze u sustav osnovnog školstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija