Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 868753

Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program


Srebačić, Ivana; Matić, Ana; Čačko, Sana; Jurjević, Josipa; Ćurić, Marija; Brdarić, Blanka
Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program // Logopedija, 5 (2015), 1; 1-9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 868753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program
(Socioeconomic characteristics and language abilities of children from rural areas attending a preschool programme)

Autori
Srebačić, Ivana ; Matić, Ana ; Čačko, Sana ; Jurjević, Josipa ; Ćurić, Marija ; Brdarić, Blanka

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 5 (2015), 1; 1-9

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
predškolski odgoj ; socioekonomski status ; djeca predškolske dobi ; jezične sposobnosti
(preschool education ; socioeconomic status ; preschool children ; language abilities)

Sažetak
Pohađanje dječjeg vrtića priprema djecu za kasnije formalno obrazovanje te pozitivno utječe na njihov kognitivni i socio-emocionalni razvoj. Nažalost, u Hrvatskoj, posebno u ruralnim područjima, nisu sva djeca u mogućnosti pohađati vrtić pa se uvođenjem obaveznog i besplatnog predškolskog programa nastojalo doskočiti tom problemu. Međutim, do tada ta djeca nisu bila uključena u predškolski odgoj i nisu im pruženi isti poticaji za razvoj jezičnih sposobnosti koje se od njih očekuju u osnovnoj školi. Niz istraživanja navodi da djeca roditelja nižeg socioekonomskog statusa pokazuju lošije jezične sposobnosti u odnosu na djecu roditelja višeg socioekonomskog statusa. Uzevši u obzir dosadašnje spoznaje, cilj ovog rada bio je utvrditi postižu li predškolska djeca, polaznici redovnog vrtića, bolje rezultate na Probirnom testu jezičnih sposobnosti (Kuvač Kraljević i sur., 2015) od djece polaznika isključivo predškolskog programa. Isto tako, cilj je bio utvrditi postoji li značajna razlika u socioekonomskom statusu obitelji između ove dvije kategorije djece predškolske dobi. Uzorak ispitanika uključivao je 93 djece i njihove roditelje. Djeca su ispitana Probirnim testom jezičnih sposobnosti (Kuvač Kraljević i sur., 2015), a socioekonomski status ispitan je anketom kreiranom u svrhu ovog istraživanja. Rezultati su pokazali značajnu razliku između djece u dječjem vrtiću i obaveznom predškolskom programu u korist polaznika dječjeg vrtića. Nadalje, pokazalo se kako su roditelji djece uključene u vrtić višeg stupnja obrazovanja, češće zaposleni i imaju veće prihode po članu kućanstva. Iz rezultata se iščitava potreba za dodatnom podrškom djeci koja iz predškolskog programa ulaze u sustav osnovnog školstva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Matić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Srebačić, Ivana; Matić, Ana; Čačko, Sana; Jurjević, Josipa; Ćurić, Marija; Brdarić, Blanka
Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program // Logopedija, 5 (2015), 1; 1-9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Srebačić, I., Matić, A., Čačko, S., Jurjević, J., Ćurić, M. & Brdarić, B. (2015) Socioekonomska obilježja i jezične sposobnosti djece iz ruralnih sredina uključene u predškolski program. Logopedija, 5 (1), 1-9.
@article{article, author = {Sreba\v{c}i\'{c}, Ivana and Mati\'{c}, Ana and \v{C}a\v{c}ko, Sana and Jurjevi\'{c}, Josipa and \'{C}uri\'{c}, Marija and Brdari\'{c}, Blanka}, year = {2015}, pages = {1-9}, keywords = {pred\v{s}kolski odgoj, socioekonomski status, djeca pred\v{s}kolske dobi, jezi\v{c}ne sposobnosti}, journal = {Logopedija}, volume = {5}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Socioekonomska obilje\v{z}ja i jezi\v{c}ne sposobnosti djece iz ruralnih sredina uklju\v{c}ene u pred\v{s}kolski program}, keyword = {pred\v{s}kolski odgoj, socioekonomski status, djeca pred\v{s}kolske dobi, jezi\v{c}ne sposobnosti} }
@article{article, author = {Sreba\v{c}i\'{c}, Ivana and Mati\'{c}, Ana and \v{C}a\v{c}ko, Sana and Jurjevi\'{c}, Josipa and \'{C}uri\'{c}, Marija and Brdari\'{c}, Blanka}, year = {2015}, pages = {1-9}, keywords = {preschool education, socioeconomic status, preschool children, language abilities}, journal = {Logopedija}, volume = {5}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Socioeconomic characteristics and language abilities of children from rural areas attending a preschool programme}, keyword = {preschool education, socioeconomic status, preschool children, language abilities} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font