Pregled bibliografske jedinice broj: 868713
Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?
Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca? // Društvena istraživanja, 26 (2017), 1; 41-58 doi:10.5559/di.26.1.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 868713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?
(Could Differentiation and Consistency of Interests Serve as Career Maturity Indicators of Elementary School Children?)
Autori
Černja, Iva ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 26
(2017), 1;
41-58
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
profesionalna zrelost, RIASEC, interesi, diferenciranost, konzistentnost
(career maturity, RIASEC, interests, differentiation, consistency)
Sažetak
Prema Hollandovoj teoriji, profesionalni interesi trebali bi postati sve diferenciraniji i konzistentniji s porastom profesionalne zrelosti, no prijašnja istraživanja nisu pružila jednoznačne rezultate o promatranim odnosima. U ovom radu predstavljene su dvije studije provedene na uzorcima učenika viših razreda osnovnih škola u Hrvatskoj (N1 = 522 ; N2 = 497). Prva studija provedena je online i u njoj su primijenjeni Slikovno-opisni upitnik interesa (SLOPI) i Test informiranosti o zanimanjima (TIZ) kao mjera profesionalne zrelosti. Druga studija temeljila se na testiranju papir-olovka te su upotrijebljeni Upitnik profesionalnih interesa UPI-96 i TIZ. U obje studije pokazalo se da profesionalna zrelost raste u funkciji dobi te da učenice sustavno iskazuju veći stupanj profesionalne zrelosti od učenika. Diferenciranost i konzistentnost interesa nisu rasle u funkciji dobi, dok su djevojčice uglavnom imale višu razinu diferenciranosti i konzistentnosti od dječaka. Pokazalo se da je profesionalna zrelost nisko pozitivno povezana s diferenciranosti te da uglavnom nije povezana s konzistentnosti interesa. Zaključeno je da se mjere diferenciranosti i konzistentnosti ne mogu smatrati mjerama profesionalne zrelosti te da se za potrebe profesionalnoga savjetovanja u osnovnim školama preporučuje, uz mjere interesa, upotreba mjera profesionalne zrelosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-1229
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus