Pregled bibliografske jedinice broj: 868522
Utjecaj formalne edukacije studenata studija sestrinstva na percepciju zlostavljanja starijih osoba
Utjecaj formalne edukacije studenata studija sestrinstva na percepciju zlostavljanja starijih osoba // Znanost in kultura za zdravo družbo / Filej, Bojana (ur.).
Maribor: Alama Mater Europaea, 2015. str. 310-319 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 868522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj formalne edukacije studenata studija
sestrinstva na percepciju zlostavljanja starijih
osoba
(The impact formal education has on students of
Nursing study programme regarding notion of elder
abuse)
Autori
Neuberg, Marijana ; Canjuga, Irena ; Sajko, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Znanost in kultura za zdravo družbo
/ Filej, Bojana - Maribor : Alama Mater Europaea, 2015, 310-319
ISBN
978-961-6966-05-4
Skup
3. Mednarodna znanstvena konferenca "Znanost in kultura za zdravo družbo"
Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 20.02.2015. - 21.02.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
studenti, edukacija, zlostavljanje starih osoba
(students, education, elder abuse)
Sažetak
Svrha rada: zlostavljanje starijih osoba od strane formalnog njegovatelja/profesionalaca može biti namjerno ili nenamjerno, i kao takvo može izravno uzrokovati štetu starijoj osobi kroz fizičko i psihičko ozljeđivanje, neosiguravanje osnovnih životnih potreba, zaštite starijih osoba od povrede. Zlostavljanje se odnosi se na svako ponašanje u sklopu ljudskog povjerenja, koje na neki način šteti starijoj osobi. Zlostavljanje starijih podrazumijeva psihičko zlostavljanje, tjelesno zlostavljanje, seksualno zlostavljanje, financijsko (ekonomsko) zlostavljanje i zanemarivanje. Studenti sestrinstva ovisno o razini obrazovanja različito percipiraju pojam zlostavljanja. U radu se sažeto prikazuju teorijska objašnjenja, uzroci i oblici zanemarivanja i zlostavljanja starijih osoba, čimbenici rizika koji mogu dovesti do nasilnog ponašanja stručnjaka, pregled dosadašnjih istraživanja o ovom problemu i mjere prevencije suzbijanje zlostavljanja starijih osoba. Cilj rada je istražiti postoji li i koliki je utjecaj formalne edukacije kroz kolegije zdravstvenih njega na percepciju zlostavljanja starijih osoba kod studenata sestrinstva Metoda i ispitanici: prikupljeni su podaci putem ankentnog upitnika posebno konstruiranog za potrebe ovog rada. Urađena je analitička usporedba podataka studenata prve i treće godine studija Sestrinstva, te Hi- kvadrat test. Anketirano je 50 studenata prve godine studija sestrinstva koji nisu slušali kolegij zdravstvena njega gerijatrijskog bolesnika te 50 studenata treće godine koji su prošli formalno obrazovanje putem tog specifičnog kolegija. Rezultati: studenti prve godine studija ne smatraju izostanak neverbalne komunikacije, povišen ton, kao i spor odgovor na poziv zvona štićenika zanemarivanjem ili zlostavljanjem već opravdavaju to velikom količinom posla i manjkom osoblja, te “osjetljivošću” štićenika. Studenti treće godine osjetljiviji su na pojam zlostavljanja zanemarivanje percipiraju kao oblik zlostavljanja. Zaključci: s obzirom na demografske trendove i sve veći broj osoba starijih od 65 godina u ukupnoj populaciji, realno je očekivati da će fenomen zlostavljanja starijih osoba tek zaokupiti pažnju i interes kako stručnjaka tako i šire javnosti. Važno je osvrnuti se na potrebu zaštite starijih osoba i nužnost bavljenja ovom problematikom kroz kolegije na studiju sestrinstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica