Pregled bibliografske jedinice broj: 868410
Glazbena stimulacija na satu TZK-e u funkciji praćenja srčane frekvencije
Glazbena stimulacija na satu TZK-e u funkciji praćenja srčane frekvencije, 2017., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 868410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbena stimulacija na satu TZK-e u funkciji praćenja srčane frekvencije
(Music stimulation in PE class as a function of monitoring heart rate)
Autori
Kolenko, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.03
Godina
2017
Stranica
54
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
srčana frekvencija, folklorna glazba, Polar satovi, deskriptivna statistika, Mann Whitney U test
(heart rate, folk music, Polar watches, descriptive statistics, Mann Whitney U test)
Sažetak
Cilj istraživanja koje se provelo u dva četvrta razreda osnovne škole je bio utvrđivanje postoji li značajna razlika u srčanoj frekvenciji kod djece na satu koji se odvija sa glazbom od sata koji se odvija bez glazbe. Istraživanje se provelo kroz dva sata tjelesne i zdravstvene kulture. Jedan sat se odvijao bez glazbe, a drugi je bio potpuno isti (sa istim vježbama i zadacima) samo što se u podlozi cjeli sat puštala folklorna glazba. Poznato je da je glazba uspješna motivacija u mnogim neglazbenim predmetima i da potiče učenike na uspješniji rad. Stoga se glazba puštala za vrijeme cijelog sata tjelesne i zdravstvene kulture u podlozi (a ne samo u uvodnom dijelu ili završnom kao što je to uobičajeno) dok su učenici odrađivali svoje zadatke. Srčana frekvencija je mjerena Polar satovima, a učenici su sami upisivali rezultate (njihov puls) za svaki početak jednog dijela sata na određeni papirić. Rezultati ovog istraživanja obrađeni su t- testom i deskriptivnom statistikom. Da bi se utvrdila značajna razlika između spolova proveden je Mann Whitney U test. Pored srčane frekvencije mjerila se tjelesna masa i visina tijela da bi se izračunao indeks tjelesne mase. Rezultati su pokazali kako ne postoji značajna razlika između sata koji se odvijao sa glazbom i sata koji se provodio bez glazbe. Primjećuju se razlike samo u uvodnom i pripremnom dijelu sata, a provedbom Mann Whitney U testa s obzirom na spol dobivena je razlika samo u uvodnom dijelu sata. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja treba uzeti u obzir intrinzičnu motivaciju djece kao i njihovo raspoloženje i uzbuđenje na satu koje su izazvali Polar satovi.
Izvorni jezik
Hrvatski