Pregled bibliografske jedinice broj: 868398
Potencijalno darovita djeca i njihove obitelji na prijelazu iz vrtića u školu
Potencijalno darovita djeca i njihove obitelji na prijelazu iz vrtića u školu // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Zadar, Hrvatska, 2016. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 868398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijalno darovita djeca i njihove obitelji na prijelazu iz vrtića u školu
(Potentially gifted children and their families in transition from kindergarten to school)
Autori
Blanuša Trošelj, Danijela ; Arrigoni, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 26.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Obrazovanje potencijalno darovite djece ; Uloga obitelji u odgoju i obrazovanju darovite djece ; Kvalitativna istraživanja ; Diskontinuitet odgoja
(Education of potentially gifted children ; Role of the family in the education of gifted children ; Qualitative research ; Discontinuity of education)
Sažetak
U Rijeci postoji tradicija identifikacije potencijalno darovite djece predškolske dobi. Njima se pristupa s prilagođenim sadržajima u redovnim vrtićkim programima ili pak specijaliziranim kraćim programima. Što se s njima događa kada odu u školu te koje „muke“ muče njih i njihove roditelje na prijelazu iz vrtića u škole, ostaje nepoznato. Stoga je cilj ovog istraživanja istražiti način na koji se obitelji potencijalno darovite djece suočavaju s prijelazom djeteta iz vrtića u školu te izazovima tijekom pohađanja razredne nastave. Radi se o kvalitativnom longitudinalnom istraživanju koje je započelo u šk.god. 2014./2015., a predviđeno trajanje je do kraja četvrtog razreda, s mogućnošću produžetka i na starije razrede. U istraživanje se uključilo sedam obitelji s potencijalno darovitom djecom koja su te godine krenula u prvi razred. Prije samog polaska u školu roditelji su opisali svoja očekivanja, dvojbe i strahove vezane uz polazak njihove djece u školu, te odgovorili na niz pitanja koja opisuju razvoj djeteta, tijek identifikacije, iskustvo s vrtićem te trenutni položaj djeteta u obitelji i karakteristike same obitelji. Tijekom školske godine svaka je obitelj vodila dnevnik o temama relevantnim za istraživanje. Iskustva koja se prikupe ovim istraživanjem mogu pomoći u daljnjem radu s potencijalno darovitom djecom, njihovim obiteljima te odgajateljima i učiteljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci