Pregled bibliografske jedinice broj: 868200
Istraživanje razvoja gramatičke kompetencije: redoslijed usvajanja gramatičkih morfema
Istraživanje razvoja gramatičke kompetencije: redoslijed usvajanja gramatičkih morfema // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 43 (2014), 4; 260-286 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 868200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje razvoja gramatičke kompetencije: redoslijed usvajanja gramatičkih morfema
(The development of grammatical competence: the order of acquisition of grammatical morphemes)
Autori
Semren, Mirjana
Izvornik
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku (0351-0840) 43
(2014), 4;
260-286
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
gramatička kompetencija, međujezik, redoslijed usvajanja gramatičkih morfema
(grammatical competence, interlanguage, the order of acquisition of grammatical morphemes)
Sažetak
Ovaj rad istražuje razvoj gramatičke kompetencije u međujeziku hrvatskih učenika engleskog kao stranog jezika. Razvoj gramatičke kompetencije istražen je na primjeru redoslijeda usvajanja gramatičkih morfema na različitim stupnjevima učenja. Razvojni obrasci usvajanja morfoloških obilježja gramatičke kompetencije istraženi su kod učenika 8. razreda osnovne škole (niži stupanj učenja) i 3. razreda srednje škole (viši stupanj učenja). Istraživanje razvoja gramatičke kompetencije provedeno je na korpusu koji se sastoji od prijepisa zvučnih zapisa dijelova razredne interakcije. Govorna produkcija učenika poticala se primjenom različitih komunikacijskih aktivnosti ovisno o stupnju učenja. Rezultati istraživanja otkrivaju da učenici višeg stupnja učenja u odnosu na učenike nižeg stupnja učenja pokazuju višu razinu gramatičke kompetencije pri usvajanja samo pojedinih gramatičkih morfema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija