Pregled bibliografske jedinice broj: 868194
Neformalna komunikacija boje simbola (loga) SVEUČILIŠTA SJEVER u novo obojenim prostorima
Neformalna komunikacija boje simbola (loga) SVEUČILIŠTA SJEVER u novo obojenim prostorima // Knjiga sažetaka / Grancarić, A: ; Ira Glogar, M. ; Žiljak Stanimirović, I. (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za boje, 2017. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 868194 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neformalna komunikacija boje simbola (loga) SVEUČILIŠTA SJEVER u novo obojenim prostorima
(Informal communication of color symbols (logos) UNIVERSITY NORTH in new colored areas)
Autori
Hunjet, Anica ; Geček, Robert ; Parac Osterman, Đurđica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Grancarić, A: ; Ira Glogar, M. ; Žiljak Stanimirović, I. - Zagreb : Hrvatska udruga za boje, 2017
Skup
Međunarodni dan boja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
neformalna komunikacija boja, prostori Sveučilišta Sjever, crveni i bijeli ton, deskriptivna statistika
(informal communication of colors, spaces University North, the red and white tone, descriptive statistics)
Sažetak
Energija svakog tona boje ima emocionalni i psihološki učinak na pojedinca što se kao alat koristi u neformalnoj komunikaciji. Stoga inoviranjem novih i renoviranjem postojećih prostora, dizajneri ne biraju boje proizvoljno, nego nastoje prenijeti određenu poruku u cilju prepoznatljivosti. Činjenica da boje simbola (loga) utječu na vizualnu percepciju, odnosno na prepoznatljivost ne samo nekog proizvoda već i institucije. Pri renoviranju postojećih prostorija Sveučilišta Sjever naglasak je bio da ulaskom u osnovne prostorije odabir boja zidova odgovaraju bojama simbola (loga) Sveučilišta. Logo Sveučilišta ima samo dva tona boje ; crvena (h-10) i bijeli ton. Iako je crveni ton najzastupljeniji na simbolu, temeljno je bilo da se pri bojenju ulaznih prostorija naglasak da bijeloj boji kojom se psihološki povećava prostor i svjetlina, dok crveni ton iako je najzastupljeniji u simbolu u renoviranju prostora je uzet 10% udjela, a u cilju obilježavanja simbola Sveučilišta. Osnovno je da se odnosom boja utječe na vizualnu percepciju, odnosno na doživljaj obojenog prostora kao potvrda pripadnosti instituciji. Istraživanje je provedeno sa 315 ispitanika studenata Sveučilišta Sjever, Sveučilišni centar Varaždin (uglavnom od 19 do 25 godina života), sa preddiplomskih studija Multimedije, oblikovanja i primjene i Sestrinstva te diplomskog sveučilišnog studija Poslovna ekonomija. Zbog jednostavnosti statističke obrade ispitanicima je ponuđeno pitanje ; Ulaskom u novo obojene prostorije doživljavate li pripadnost Sveučilištu? Provedena je statistička obrada odgovora primjenom deskriptivne statistike. Dokazano je da crveni toni boje, iako malo zastupljen, u neformalnoj komunikaciji potvrđuje pripadnost Sveučilištu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Tekstilna tehnologija, Psihologija