Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 867443

Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom


Škojo, Tihana
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom, 2012. (ostalo).


CROSBI ID: 867443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom
(Synchronic model of teaching music in high school and comparison with the diachronic model)

Autori
Škojo, Tihana

Izvornik
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2012

Ključne riječi
dijakronijski model, sinkronijski model, otvoreni kurikulum
(diachronic model, synchronic model, open curriculum)

Sažetak
Premda su početak dvadesetprvog stoljeća označile snažne promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu nastava glazbe u gimnaziji i dalje se izvodi nepromijenjeno, istim nastavnim modelom od ustroja gimnazijskog školovanja sve do danas. Pod imenom nastavnog predmeta glazbena umjetnost krije se povijest glazbe koncipirana na dijakronijskom načelu kao rekapitulacija glazbenih događaja u kronološkom redu. Nasuprot dijakronijskom modelu nastava glazbene umjetnosti mogla bi se izvoditi i prema sinkronijskom modelu. Taj model postavlja u središte podučavanja glazbu i njezine pojavne oblike, koje neovisno o povijesnom kontekstu promatra, analizira, tumači i uspoređuje. Podučavanje glazbe sinkronijskim modelom zasniva se na aktivnosti slušanja. Metodički vođenim slušanjem učenici upoznaju glazbu, razvijaju glazbeni ukus i kritičan odnos prema glazbi. On označava suvremeni način podučavanja jer se prilagođavanjem sadržaja i kreativnim nastavnim postupcima ostvaruje značajan napredak u nastavnoj praksi. Budući da je ovdje riječ o fleksibilnoj metodologiji izrade i odabira sadržaja i načina rada u kojima se prednost daje inicijativi učenika i učitelja te kreativnom ponašanju svih sudionika obrazovanja možemo reći da je sinkronijski model sukladan strukturi otvorenog kurikuluma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost

Napomena
Rad je izložen na Međužupanijskom stručnom vijeću nastavnika glazbene umjetnosti u Zagrebu 21. svibnja 2012.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom, 2012. (ostalo).
Škojo, T. (2012) Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom. Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2012}, keywords = {dijakronijski model, sinkronijski model, otvoreni kurikulum}, title = {Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom}, keyword = {dijakronijski model, sinkronijski model, otvoreni kurikulum} }
@unknown{unknown, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2012}, keywords = {diachronic model, synchronic model, open curriculum}, title = {Synchronic model of teaching music in high school and comparison with the diachronic model}, keyword = {diachronic model, synchronic model, open curriculum} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font