Pregled bibliografske jedinice broj: 867443
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom, 2012. (ostalo).
CROSBI ID: 867443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom
(Synchronic model of teaching music in high school and comparison with the diachronic model)
Autori
Škojo, Tihana
Izvornik
Sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti i usporedba s dijakronijskim modelom
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2012
Ključne riječi
dijakronijski model, sinkronijski model, otvoreni kurikulum
(diachronic model, synchronic model, open curriculum)
Sažetak
Premda su početak dvadesetprvog stoljeća označile snažne promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu nastava glazbe u gimnaziji i dalje se izvodi nepromijenjeno, istim nastavnim modelom od ustroja gimnazijskog školovanja sve do danas. Pod imenom nastavnog predmeta glazbena umjetnost krije se povijest glazbe koncipirana na dijakronijskom načelu kao rekapitulacija glazbenih događaja u kronološkom redu. Nasuprot dijakronijskom modelu nastava glazbene umjetnosti mogla bi se izvoditi i prema sinkronijskom modelu. Taj model postavlja u središte podučavanja glazbu i njezine pojavne oblike, koje neovisno o povijesnom kontekstu promatra, analizira, tumači i uspoređuje. Podučavanje glazbe sinkronijskim modelom zasniva se na aktivnosti slušanja. Metodički vođenim slušanjem učenici upoznaju glazbu, razvijaju glazbeni ukus i kritičan odnos prema glazbi. On označava suvremeni način podučavanja jer se prilagođavanjem sadržaja i kreativnim nastavnim postupcima ostvaruje značajan napredak u nastavnoj praksi. Budući da je ovdje riječ o fleksibilnoj metodologiji izrade i odabira sadržaja i načina rada u kojima se prednost daje inicijativi učenika i učitelja te kreativnom ponašanju svih sudionika obrazovanja možemo reći da je sinkronijski model sukladan strukturi otvorenog kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
Napomena
Rad je izložen na Međužupanijskom stručnom vijeću nastavnika glazbene umjetnosti u Zagrebu 21. svibnja 2012.