Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 867405

Slijepi učenici u nastavi solfeggia


Štinc, Dajana
Slijepi učenici u nastavi solfeggia, 2014., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 867405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slijepi učenici u nastavi solfeggia
(Blind students in solfege class)

Autori
Štinc, Dajana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
09.07

Godina
2014

Stranica
43

Mentor
Radočaj Jerković, Antoaneta

Neposredni voditelj
Škojo, Tihana

Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama, inkluzivno obrazovanje, slijepi učenici, nastava solfeggia
(children with special needs, inclusive education, blind students, teaching solfege)

Sažetak
Svim slijepim učenicima zajedničko je oštećenje vida, koje ih svrstava u kategoriju djece s posebnim potrebama. Budući da osjetilom vida čovjek prikuplja gotovo 90% informacija o svemu što ga okružuje, slijepi učenici imaju specifične probleme u praćenju nastavnog procesa te im je potrebno permanentno prilagođavanje procesa poučavanja. Pregledom obrazovanja djece s posebnim potrebama, uočavamo da se do sredine prošlog stoljeća težilo segregacijskim postupcima obrazovanja u specijaliziranim ustanovama, a u današnje vrijeme slijepi se učenici integriraju u nastavu redovnih osnovnih škola, kako bi što aktivnije i ravnopravnije sudjelovali u društvu. Takvo, inkluzivno obrazovanje dio je humane pedagogije u kojem se svakom djetetu pristupa s holističkog stajališta, promatrajući ga kao cjelovitu osobu sa svim osobinama i mogućnostima za usvajanje znanja i razvoj sposobnosti. Sagledavanjem sljepoće učenika na taj način, pred nastavnike se postavljaju izazovi prilagodbe nastavnog plana i programa individualizacije nastavnog procesa. Slijepi učenici s razvijenim glazbenim sluhom nose jednake predispozicije kao i sva ostala djeca kojima je razvijen glazbeni sluh, te je obrazovanje u glazbenim školama jedan od najboljih načina primjene inkluzivnog obrazovanja i potvrde njihove osobnosti i urođenih potencijala. Kao preduvjet za stjecanje znanja i vještina za nastavu solfeggia, postavlja se glazbeno opismenjivanje, Braillovom notacijom. Za slijepe je učenike to primarna razlika koja se postavlja pred učenike, ali i didaktičko- metodički izazov za nastavnike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Štinc, Dajana
Slijepi učenici u nastavi solfeggia, 2014., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
Štinc, D. (2014) 'Slijepi učenici u nastavi solfeggia', diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}tinc, Dajana}, year = {2014}, pages = {43}, keywords = {djeca s posebnim potrebama, inkluzivno obrazovanje, slijepi u\v{c}enici, nastava solfeggia}, title = {Slijepi u\v{c}enici u nastavi solfeggia}, keyword = {djeca s posebnim potrebama, inkluzivno obrazovanje, slijepi u\v{c}enici, nastava solfeggia}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}tinc, Dajana}, year = {2014}, pages = {43}, keywords = {children with special needs, inclusive education, blind students, teaching solfege}, title = {Blind students in solfege class}, keyword = {children with special needs, inclusive education, blind students, teaching solfege}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font