Pregled bibliografske jedinice broj: 867388
Strategije aktivnog učenja u nastavi glazbene kulture
Strategije aktivnog učenja u nastavi glazbene kulture, 2016., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 867388 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije aktivnog učenja u nastavi glazbene kulture
(Active learning strategies in music teaching)
Autori
Matković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
11.07
Godina
2016
Stranica
58
Mentor
Radočaj Jerković, Antoaneta
Neposredni voditelj
Škojo, Tihana
Ključne riječi
Glazbena nastave u osnovnoškolskom obrazovanju ; nastava Glazbene kulture ; nastava Muzičke kulture ; aktivno učenje
(Music teaching in primary education ; music teaching ; active learning)
Sažetak
Nastava glazbe, pod nazivom Glazbena kultura u Republici Hrvatskoj i Muzička kultura u Republici Srbiji sastavni je dio jezgrovnog kurikuluma u osnovnoškolskom sustavu. Ciljno je usmjerena kulturnom razvoju učenika i razvijanju glazbenog ukusa putem upoznavanja glazbe kroz različite glazbene aktivnosti. Tijekom posljednjih deset godina, nastava Glazbene kulture je okrenuta prema otvorenom kurikulumu i usmjerena je stjecanju brojnih glazbenih znanja, sposobnosti, vještina i stavova, kompetencija. Takav pristup, s učenikom u središtu interesa, otvorio je nastavu prema širokoj paleti nastavnih postupaka, metoda, strategija i oblika rada. U teorijskom dijelu utvrđen je povijesni pregled realizacije glazbene nastave i aktualni način ostvarivanja predmeta Glazbena kultura i Muzička kultura. Izneseni su koncepcijski modeli nastave glazbe u osnovnoj školi te utvrđene strategije, metode i postupci u aktivnostima glazbenog obrazovanja. Provedenim istraživanjem sa svhom utvrđivanja metoda i oblika rada, prisutnosti izvodilačkih i projektnih nastavnih aktivnosti te uporabi IKT-a u nastavi Glazbene kulture i Muzičke kulture utvrdili smo prisutnost aktivnog učenja u osnovnoškolskoj glazbenoj nastavi. Rezultati istraživanja ukazali su kako Republike Srbije statistički značajno više navode kako u glazbenoj nastavi aktivno sudjeluju u svim aktivnostima, izvode projekte, pjevaju, a nastavne sadržaje obrađuju grupnim radom te kako imaju utjecaj na izbor nastavnog gradiva i kreiranje aktivnosti na nastavnom satu. Učenici iz Republike Srbije statistički značajno više navode kako se nastava Muzičke kulture najčešće ostvaruje frontalnim socijalnim oblikom i usmenim izlaganjem nastavnika. S druge strane, učenici iz Republike Hrvatske statistički značajno više navode kako na nastavi Glazbene kulture koriste računalne programe za obradu skladbi i zvukova i/ili za skladanje sviraju, izražavaju se plesom, te kako dio nastave ostvaruju izvan učionice - u kazalištu, na koncertu i slično. Učenici iz Republike Hrvatske ukazuju kako ih nastavnici značajno više navode na samostalno istraživanje o pojedinoj glazbenoj temi i na taj način navode na aktivno učenje, sukladno osobnim preferencijama. Iz dobivenih je rezultata utvrđena je značajna razlika u realizaciji glazbene nastave u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji i aktualizirana je potreba većeg usmjeravanja prema oblicima aktivnog stjecanja znanja i sposobnosti, suvremenim didaktičkim strategijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA