Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 867388

Strategije aktivnog učenja u nastavi glazbene kulture


Matković, Ana
Strategije aktivnog učenja u nastavi glazbene kulture, 2016., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 867388 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strategije aktivnog učenja u nastavi glazbene kulture
(Active learning strategies in music teaching)

Autori
Matković, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
11.07

Godina
2016

Stranica
58

Mentor
Radočaj Jerković, Antoaneta

Neposredni voditelj
Škojo, Tihana

Ključne riječi
Glazbena nastave u osnovnoškolskom obrazovanju ; nastava Glazbene kulture ; nastava Muzičke kulture ; aktivno učenje
(Music teaching in primary education ; music teaching ; active learning)

Sažetak
Nastava glazbe, pod nazivom Glazbena kultura u Republici Hrvatskoj i Muzička kultura u Republici Srbiji sastavni je dio jezgrovnog kurikuluma u osnovnoškolskom sustavu. Ciljno je usmjerena kulturnom razvoju učenika i razvijanju glazbenog ukusa putem upoznavanja glazbe kroz različite glazbene aktivnosti. Tijekom posljednjih deset godina, nastava Glazbene kulture je okrenuta prema otvorenom kurikulumu i usmjerena je stjecanju brojnih glazbenih znanja, sposobnosti, vještina i stavova, kompetencija. Takav pristup, s učenikom u središtu interesa, otvorio je nastavu prema širokoj paleti nastavnih postupaka, metoda, strategija i oblika rada. U teorijskom dijelu utvrđen je povijesni pregled realizacije glazbene nastave i aktualni način ostvarivanja predmeta Glazbena kultura i Muzička kultura. Izneseni su koncepcijski modeli nastave glazbe u osnovnoj školi te utvrđene strategije, metode i postupci u aktivnostima glazbenog obrazovanja. Provedenim istraživanjem sa svhom utvrđivanja metoda i oblika rada, prisutnosti izvodilačkih i projektnih nastavnih aktivnosti te uporabi IKT-a u nastavi Glazbene kulture i Muzičke kulture utvrdili smo prisutnost aktivnog učenja u osnovnoškolskoj glazbenoj nastavi. Rezultati istraživanja ukazali su kako Republike Srbije statistički značajno više navode kako u glazbenoj nastavi aktivno sudjeluju u svim aktivnostima, izvode projekte, pjevaju, a nastavne sadržaje obrađuju grupnim radom te kako imaju utjecaj na izbor nastavnog gradiva i kreiranje aktivnosti na nastavnom satu. Učenici iz Republike Srbije statistički značajno više navode kako se nastava Muzičke kulture najčešće ostvaruje frontalnim socijalnim oblikom i usmenim izlaganjem nastavnika. S druge strane, učenici iz Republike Hrvatske statistički značajno više navode kako na nastavi Glazbene kulture koriste računalne programe za obradu skladbi i zvukova i/ili za skladanje sviraju, izražavaju se plesom, te kako dio nastave ostvaruju izvan učionice - u kazalištu, na koncertu i slično. Učenici iz Republike Hrvatske ukazuju kako ih nastavnici značajno više navode na samostalno istraživanje o pojedinoj glazbenoj temi i na taj način navode na aktivno učenje, sukladno osobnim preferencijama. Iz dobivenih je rezultata utvrđena je značajna razlika u realizaciji glazbene nastave u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji i aktualizirana je potreba većeg usmjeravanja prema oblicima aktivnog stjecanja znanja i sposobnosti, suvremenim didaktičkim strategijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Matković, Ana
Strategije aktivnog učenja u nastavi glazbene kulture, 2016., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
Matković, A. (2016) 'Strategije aktivnog učenja u nastavi glazbene kulture', diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Matkovi\'{c}, Ana}, year = {2016}, pages = {58}, keywords = {Glazbena nastave u osnovno\v{s}kolskom obrazovanju, nastava Glazbene kulture, nastava Muzi\v{c}ke kulture, aktivno u\v{c}enje}, title = {Strategije aktivnog u\v{c}enja u nastavi glazbene kulture}, keyword = {Glazbena nastave u osnovno\v{s}kolskom obrazovanju, nastava Glazbene kulture, nastava Muzi\v{c}ke kulture, aktivno u\v{c}enje}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Matkovi\'{c}, Ana}, year = {2016}, pages = {58}, keywords = {Music teaching in primary education, music teaching, active learning}, title = {Active learning strategies in music teaching}, keyword = {Music teaching in primary education, music teaching, active learning}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font