Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 867342

Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi


Filipović, Ana Thea
Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi // Crkva u svijetu, 51 (2016), 1; 7-34 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 867342 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi
(Attitudes of Religious Education Teachers in Croatia towards Differences in Classroom and Teaching)

Autori
Filipović, Ana Thea

Izvornik
Crkva u svijetu (0352-4000) 51 (2016), 1; 7-34

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
priznavanje različitosti ; inkluzivno obrazovanje ; socijalna pravednost ; vrijednosno usmjerenje škole ; kompetencije vjeroučitelja/vjeroučiteljica
(recognition of differences ; inclusive education ; social justice ; value orientation of school ; competences of religious education teachers)

Sažetak
U prvom dijelu rada prikazuje se razvoj koncepta pedagogije priznavanja različitosti u odnosu s promicanjem društvene pravednosti u i po odgoju i obrazovanju. Na temelju relevantne literature pokazuje se ekstenzija ideje egalitarne razlike onkraj rase, kulture i nacije na spol, društveni sloj, mogućnosti i sposobnosti te druge razlike koje tvore identitete osoba. Osvjetljavaju se etičke implikacije inkluzivnih odnosno ekskluzivnih filozofskih i antropoloških koncepata sadržanih u pedagoškim opredjeljenjima, skrivenom kurikulumu i didaktičkim sastavnicama odgoja i obrazovanja. Pritom dolaze do izražaja i poveznice s postmodernističkim mišljenjem kao i sa specifičnim okolnostima hrvatskog tranzicijskog društva. Ulogu vjeronauka u školi smješta se u kontekst odgoja i obrazovanja koje afirmira razlike kao prednosti. Na toj pozadini u daljnjem se tekstu iznose rezultati kvantitativnog empirijskog istraživanja o odnosu vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj prema razlikama i nejednakostima u razredu i nastavi. Riječ je o prvom istraživanju na reprezentativnom uzorku koje je obuhvatilo vjeroučiteljsku populaciju svih vjerskih zajednica koje imaju vjeronauk u školi i na čitavom prostoru Hrvatske. Glavni nalaz istraživanja potvrđuje kod ispitanika visok stupanj kulture priznavanja i uvažavanja različitosti te promicanja vrijednosti inkluzivne i pluralne škole i društva. Ipak, vidljive su i neke nijanse koje ostavljaju prostor za poboljšanje i napredak.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Filipović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Filipović, Ana Thea
Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi // Crkva u svijetu, 51 (2016), 1; 7-34 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Filipović, A. (2016) Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi. Crkva u svijetu, 51 (1), 7-34.
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2016}, pages = {7-34}, keywords = {priznavanje razli\v{c}itosti, inkluzivno obrazovanje, socijalna pravednost, vrijednosno usmjerenje \v{s}kole, kompetencije vjerou\v{c}itelja/vjerou\v{c}iteljica}, journal = {Crkva u svijetu}, volume = {51}, number = {1}, issn = {0352-4000}, title = {Odnos vjerou\v{c}iteljica i vjerou\v{c}itelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi}, keyword = {priznavanje razli\v{c}itosti, inkluzivno obrazovanje, socijalna pravednost, vrijednosno usmjerenje \v{s}kole, kompetencije vjerou\v{c}itelja/vjerou\v{c}iteljica} }
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2016}, pages = {7-34}, keywords = {recognition of differences, inclusive education, social justice, value orientation of school, competences of religious education teachers}, journal = {Crkva u svijetu}, volume = {51}, number = {1}, issn = {0352-4000}, title = {Attitudes of Religious Education Teachers in Croatia towards Differences in Classroom and Teaching}, keyword = {recognition of differences, inclusive education, social justice, value orientation of school, competences of religious education teachers} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Religious and Theological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font