Pregled bibliografske jedinice broj: 867087
Nastava glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja
Nastava glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja // Školski vjesnik : časopis za pedagogiju i praksu, 65 (2016), 2; 229-250 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 867087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog
učenja
(Teaching music appreciation in the context of
active learning)
Autori
Škojo, Tihana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogiju i praksu (0037-654X) 65
(2016), 2;
229-250
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
didaktičke strategije, nastava glazbe, otvoreni model, zatvoreni kurikulum
(didactic strategies, teaching music, open model, closed curriculum)
Sažetak
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbena je nastava prepoznata i priznata tijekom obrazovnog razvojnog puta kao značajan element u kulturnom razvoju učenika kroz formiranje glazbenih kompetencija. Glazbena se nastava na osnovnoškolskoj razini realizira kroz predmet Glazbena kultura i do sada je na sadržajnoj, ali i na didaktičko-metodičkoj osnovi bila utvrđena kao jedna zaokružena cjelina, koja nema poveznice s gimnazijskom glazbenom nastavom, realiziranom kroz predmet Glazbena umjetnost. Zasebno se odvijao i njihov razvoj, usmjeren prema povećanju učinkovitosti. Nastava Glazbene kulture početkom 21. stoljeća započela je postupno s promjenama koje su danas rezultirale otvorenošću s aspekta nastavnog sadržaja i dominantnih aktivnosti. Istovremeno s razvojem nastave Glazbene kulture, usmjerene prema modernim obrazovnim težnjama, nastava se Glazbene umjetnosti u gimnazijama, od njihova ustroja do danas, izvodi prema istom dijakronijskom modelu i čvrsto je postavljena u tradicionalne okvire zatvorenog kurikuluma. Provedenim istraživanjem utvrđeno je kako se praktično oblikovanje nastave Glazbene umjetnosti pretežito odvija na tradicionalnim didaktičkim utemeljenjima, obilježeno frontalnim oblikom i metodom usmenog izlaganja. Iz rezultata istraživanja razvidan je značajan nedostatak u realizaciji nastave u pogledu uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije i strategija aktivnog učenja. Temeljem istraživanja aktualizirana je potreba za uvođenjem promjena u nastavi Glazbene umjetnosti koje bi se odnosile na didaktičko i metodičko oblikovanje nastave, prilagodbu nastavnih metoda, oblika i strategija aktivnom učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Liguistica And Language behavior abstracts (LLBA)
- Library&Information Science Abstracts (LISA)
- MLA International Bibliography
- HRČAK- Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske