Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 867087

Nastava glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja


Škojo, Tihana
Nastava glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja // Školski vjesnik : časopis za pedagogiju i praksu, 65 (2016), 2; 229-250 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 867087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja
(Teaching music appreciation in the context of active learning)

Autori
Škojo, Tihana

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogiju i praksu (0037-654X) 65 (2016), 2; 229-250

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
didaktičke strategije, nastava glazbe, otvoreni model, zatvoreni kurikulum
(didactic strategies, teaching music, open model, closed curriculum)

Sažetak
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbena je nastava prepoznata i priznata tijekom obrazovnog razvojnog puta kao značajan element u kulturnom razvoju učenika kroz formiranje glazbenih kompetencija. Glazbena se nastava na osnovnoškolskoj razini realizira kroz predmet Glazbena kultura i do sada je na sadržajnoj, ali i na didaktičko-metodičkoj osnovi bila utvrđena kao jedna zaokružena cjelina, koja nema poveznice s gimnazijskom glazbenom nastavom, realiziranom kroz predmet Glazbena umjetnost. Zasebno se odvijao i njihov razvoj, usmjeren prema povećanju učinkovitosti. Nastava Glazbene kulture početkom 21. stoljeća započela je postupno s promjenama koje su danas rezultirale otvorenošću s aspekta nastavnog sadržaja i dominantnih aktivnosti. Istovremeno s razvojem nastave Glazbene kulture, usmjerene prema modernim obrazovnim težnjama, nastava se Glazbene umjetnosti u gimnazijama, od njihova ustroja do danas, izvodi prema istom dijakronijskom modelu i čvrsto je postavljena u tradicionalne okvire zatvorenog kurikuluma. Provedenim istraživanjem utvrđeno je kako se praktično oblikovanje nastave Glazbene umjetnosti pretežito odvija na tradicionalnim didaktičkim utemeljenjima, obilježeno frontalnim oblikom i metodom usmenog izlaganja. Iz rezultata istraživanja razvidan je značajan nedostatak u realizaciji nastave u pogledu uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije i strategija aktivnog učenja. Temeljem istraživanja aktualizirana je potreba za uvođenjem promjena u nastavi Glazbene umjetnosti koje bi se odnosile na didaktičko i metodičko oblikovanje nastave, prilagodbu nastavnih metoda, oblika i strategija aktivnom učenju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana
Nastava glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja // Školski vjesnik : časopis za pedagogiju i praksu, 65 (2016), 2; 229-250 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
Škojo, T. (2016) Nastava glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja. Školski vjesnik : časopis za pedagogiju i praksu, 65 (2), 229-250.
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2016}, pages = {229-250}, keywords = {didakti\v{c}ke strategije, nastava glazbe, otvoreni model, zatvoreni kurikulum}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogiju i praksu}, volume = {65}, number = {2}, issn = {0037-654X}, title = {Nastava glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog u\v{c}enja}, keyword = {didakti\v{c}ke strategije, nastava glazbe, otvoreni model, zatvoreni kurikulum} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2016}, pages = {229-250}, keywords = {didactic strategies, teaching music, open model, closed curriculum}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogiju i praksu}, volume = {65}, number = {2}, issn = {0037-654X}, title = {Teaching music appreciation in the context of active learning}, keyword = {didactic strategies, teaching music, open model, closed curriculum} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Liguistica And Language behavior abstracts (LLBA)
  • Library&Information Science Abstracts (LISA)
  • MLA International Bibliography
  • HRČAK- Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font