Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 867086

Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira


Škojo, Tihana; Sabljar, Mirna
Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 3; 259-274 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 867086 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira
(New Paradigms in Piano Teaching)

Autori
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62 (2016), 3; 259-274

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
nastava sviranja klavira, tradicionalan pristup, paradigme suvremenosti
(piano teaching, traditional approach, new paradigms)

Sažetak
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbene su škole, kao umjetničke odgojno- obrazovne ustanove, nositelji važne društvene uloge, utvrđivanja i promicanja kulture. Unatoč brojnim teorijskim razmatranjima o glazbeno pedagoškim pitanjima koja aktualiziraju probleme nastave instrumenta i navode prednosti otvorenog kurikuluma gdje nastavnici temeljem svojih stručnih i pedagoških kompetencija prilagođavaju nastavne sadržaje potrebama i interesima učenika i vremena te moderniziraju i poboljšaju tradicionalno postavljenu metodičko- didaktičku organizaciju poučavanja, tradicionalni pristup, koji se ogleda u dominantnoj ulozi nastavnika još uvijek je česta pojava u glazbenim školama. Razlog tome je što su nastavnici instrumenta u svome visokoškolskom obrazovanju prvenstveno usmjereni na razvoj izvođačkih vještina, a pedagoška znanja stječu na malome broju pedagoško-psiholoških kolegija. Njihovo je poučavanje većinom bazirano na stečenom iskustvu s nastave instrumenta i sukladno tome najčešće se koriste načinom poučavanja svojih nastavnika, prema modelu „poučavam kako su mene poučavali“. Tradicionalni je pristup opravdavan isključivo s gledišta stjecanja glazbenih reproduktivnih sposobnosti i kao takav rezultira razvijenom vještinom sviranja instrumenta i postignutim uspjehom na natjecanjima. Pri tome nastavnici zanemaruju stjecanje drugih važnih glazbenih znanja, vještina i navika, razvoj vlastitog sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja, kreativnosti te u konačnici cjeloviti glazbeni i kulturni razvitak učenika. Uz obilježja tradicionalnog pristupa u radu ukazujemo na nove paradigme u nastavi sviranja, utemeljene na individualiziranom pristupu i optimalnom razvoju svakog pojedinca. Takvom će nastavom nastavnik sviranja, stručnim i suvremenim pedagoškim pristupom, uz kvalitetnu metodičku i didaktičku realizaciju ishoda učenja, iznaći načine pobuđivanja interesa i znatiželje svakog učenika, a kroz permanentnu analizu vlastitog rada iznova unaprjeđivati vlastito poučavanje i profesionalni razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Avatar Url Mirna Sabljar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana; Sabljar, Mirna
Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 3; 259-274 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Škojo, T. & Sabljar, M. (2016) Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (3), 259-274.
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana and Sabljar, Mirna}, year = {2016}, pages = {259-274}, keywords = {nastava sviranja klavira, tradicionalan pristup, paradigme suvremenosti}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {Nove paradigme u pou\v{c}avanju sviranja klavira}, keyword = {nastava sviranja klavira, tradicionalan pristup, paradigme suvremenosti} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana and Sabljar, Mirna}, year = {2016}, pages = {259-274}, keywords = {piano teaching, traditional approach, new paradigms}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {New Paradigms in Piano Teaching}, keyword = {piano teaching, traditional approach, new paradigms} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font