Pregled bibliografske jedinice broj: 867086
Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira
Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 3; 259-274 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 867086 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nove paradigme u poučavanju sviranja klavira
(New Paradigms in Piano Teaching)
Autori
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 3;
259-274
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nastava sviranja klavira, tradicionalan pristup, paradigme suvremenosti
(piano teaching, traditional approach, new paradigms)
Sažetak
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbene su škole, kao umjetničke odgojno- obrazovne ustanove, nositelji važne društvene uloge, utvrđivanja i promicanja kulture. Unatoč brojnim teorijskim razmatranjima o glazbeno pedagoškim pitanjima koja aktualiziraju probleme nastave instrumenta i navode prednosti otvorenog kurikuluma gdje nastavnici temeljem svojih stručnih i pedagoških kompetencija prilagođavaju nastavne sadržaje potrebama i interesima učenika i vremena te moderniziraju i poboljšaju tradicionalno postavljenu metodičko- didaktičku organizaciju poučavanja, tradicionalni pristup, koji se ogleda u dominantnoj ulozi nastavnika još uvijek je česta pojava u glazbenim školama. Razlog tome je što su nastavnici instrumenta u svome visokoškolskom obrazovanju prvenstveno usmjereni na razvoj izvođačkih vještina, a pedagoška znanja stječu na malome broju pedagoško-psiholoških kolegija. Njihovo je poučavanje većinom bazirano na stečenom iskustvu s nastave instrumenta i sukladno tome najčešće se koriste načinom poučavanja svojih nastavnika, prema modelu „poučavam kako su mene poučavali“. Tradicionalni je pristup opravdavan isključivo s gledišta stjecanja glazbenih reproduktivnih sposobnosti i kao takav rezultira razvijenom vještinom sviranja instrumenta i postignutim uspjehom na natjecanjima. Pri tome nastavnici zanemaruju stjecanje drugih važnih glazbenih znanja, vještina i navika, razvoj vlastitog sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja, kreativnosti te u konačnici cjeloviti glazbeni i kulturni razvitak učenika. Uz obilježja tradicionalnog pristupa u radu ukazujemo na nove paradigme u nastavi sviranja, utemeljene na individualiziranom pristupu i optimalnom razvoju svakog pojedinca. Takvom će nastavom nastavnik sviranja, stručnim i suvremenim pedagoškim pristupom, uz kvalitetnu metodičku i didaktičku realizaciju ishoda učenja, iznaći načine pobuđivanja interesa i znatiželje svakog učenika, a kroz permanentnu analizu vlastitog rada iznova unaprjeđivati vlastito poučavanje i profesionalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA