Pregled bibliografske jedinice broj: 867044
Preoblikovanje i provjera instrumenta za mjerenje straha od čitanja na stranome jeziku
Preoblikovanje i provjera instrumenta za mjerenje straha od čitanja na stranome jeziku // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 44 (2016), 3; 162-191 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 867044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Preoblikovanje i provjera instrumenta za mjerenje
straha od čitanja na stranome jeziku
(Development and Validation of a Scale for
Measuring Foreign Language Reading Anxiety)
Autori
Matić, Ivana
Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 44
(2016), 3;
162-191
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
strah od čitanja, strah od stranih jezika, strah od čitanja na stranome jeziku, upitnik, mjerenje straha od čitanja
(reading anxiety, foreign language anxiety, foreign language reading anxiety, scale, measuring foreign language reading anxiety)
Sažetak
U ovom radu prikazano je preoblikovanje instrumenta za mjerenje straha od čitanja na stranome jeziku te su predstavljeni prvi rezultati pilot-istraživanja pomoću preoblikovanoga upitnika. Validirani upitnik FLRAS (Foreign Language Reading Anxiety), koji su izradili Saito, Garza i Horwitz (1999), primjenjuje se na svjetskoj razini u svim istraživanjima straha od stranoga jezika, ali u vještini čitanja. Sastoji se od dvadeset čestica i vrlo se lako provodi. Upitnik daje pouzdane rezultate o postojanju straha te prikazuje razine straha od čitanja. Nastao je kao reakcija na tadašnji opći stav da čitanje kao vještina ne uzrokuje strah kod učenika stranih jezika. Raščlamba njegovih čestica pokazala je da su neke općenito postavljene, da se teže mogu protumačiti, a njihove tvrdnje ne mogu se uvijek jednoznačno razumjeti. U drugome dijelu rada prikazan je pokušaj preoblikovanja i proširivanja upitnika FLRAS kako bi on mogao mjeriti i moguće uzroke straha od čitanja, a potom su navedeni rezultati njegova prvoga korištenja u istraživanju straha od čitanja učenika osnovne škole uz prednosti i nedostatke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija