Pregled bibliografske jedinice broj: 866919
Željeznička infrastruktura Koprivničkih ugljenokopa, Koprivnički Bregi (1945.-1952.)
Željeznička infrastruktura Koprivničkih ugljenokopa, Koprivnički Bregi (1945.-1952.) // Podravina : časopis za multidisciplinarna istraživanja, 11 (2012), 22; 26-40 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 866919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Željeznička infrastruktura Koprivničkih ugljenokopa,
Koprivnički Bregi (1945.-1952.)
(Railway infrastructure of Koprivnica coal-mine in
Bregi (1945-1952))
Autori
Lajnert, Siniša
Izvornik
Podravina : časopis za multidisciplinarna istraživanja (1333-5286) 11
(2012), 22;
26-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Koprivnički ugljenokopi Bregi, rudarska željeznička infrastruktura, Generalna direkcija za ugalj Vlade Narodne Republike Hrvatske
(Koprivnica coal-mine Bregi, coal-mine railway infrastructure, People’s Republic of Croatia General directorate for coal-mining)
Sažetak
Članak o željezničkoj infrastrukturi Koprivničkih ugljenokopa, Bregi temelji se isključivo na proučavanju arhivskoga gradiva koje se nalazi u Hrvatskom državnom arhivu i Arhivu Jugoslavije. U članku je obuhvaćen period od završetka 2. svjetskog rata, pa sve do kraja ožujka 1952. Riječ je o periodu administrativnog socijalizma s jakom centralizacijom svih političkih, privrednih i društvenih funkcija. S obzirom na činjenicu da je težište stavljeno na brzu industrijalizaciju zemlje, najveći administrativni aparat razvio se upravo na području privrede. Stvaranjem nove države transport je bio jedan od kritičnih problema u rudnicima pod rukovodstvom Ministarstva industrije i rudarstva Narodne Republike Hrvatske. Uprava Koprivničkih rudnika postojala je, odnosno započela je s poslovanjem 1. listopada 1945. U mjesecu kolovozu 1950. Koprivnički ugljenokopi Bregi imali su ukupno 3 parne lokomotive, od toga 2 ispravne, 1 neispravnu benzinsku i diesel lokomotivu vani, 183 vagoneta, od toga 175 ispravnih, 6 vagoneta prevrtača i 20 vagona prevrtača-istresača, od toga 17 ispravnih. Krajem ožujka 1952. sveukupno je u željezničkom prometu Koprivničkih ugljenokopa Bregi bio 1 službenik i 39 radnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus