Pregled bibliografske jedinice broj: 866870
Odnos strategija učenja i afektivnih čimbenika u učenju stranih jezika
Odnos strategija učenja i afektivnih čimbenika u učenju stranih jezika // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 44 (2016), 1; 54-66 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 866870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos strategija učenja i afektivnih čimbenika u učenju stranih jezika
(The Relationship between Language Learning Strategies and Affective Factors in Foreign Language Learning)
Autori
Matić, Ivana
Izvornik
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku (0351-0840) 44
(2016), 1;
54-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
strategije učenja, afektivni faktori, učenje stranoga jezika, motivacija, strah, atribucija, stav, pojam o sebi
(learning strategies, affective factors, foreign language learning, motivation, anxiety, attribution, attitude, self-awareness)
Sažetak
U ovom radu razmatra se uloga afektivnih čimbenika pri učenju stranoga jezika te njihov utjecaj na upotrebu strategija učenja kod učenika stranog jezika. Strategije učenja stranih jezika već duže vrijeme zanimaju praktičare i znanstvenike, stoga su u radu predstavljene neke od definicija i naglašena je nemogućnost jedinstvene definicije. Strategije ovise o brojnim čimbenicima za vrijeme učenja stranih jezika, tako i o afektivnima. Afektivni su čimbenici, čiji je odnos sa strategijama učenja proučavan u ovom radu, motivacija, strah, stav, atribucija i pojam o sebi, prema podjeli Jelene Mihaljević Djigunović, velike hrvatske istraživačice u području glotodidaktike. Osim toga, u radu je dan prikaz dosadašnjih istraživanja odnosa tih dviju pojavnosti pri učenju stranih jezika. Istraživanja odnosa afektivnih faktora i strategija učenja prisutna su u znatno manjoj mjeri nego istraživanja odnosa kognitivnih čimbenika i strategija. Unatoč zanemarenosti u istraživanjima, afektivni faktori stoje u suodnosu sa strategijama učenja, točnije odabirom vrste strategije i njihovim brojem, pa tako neposredno s uspjehom u ovladavanju stranim jezikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija