Pregled bibliografske jedinice broj: 866863
Stanje, problemi i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
Stanje, problemi i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj // Magistra Iadertina, 11 (2017), 1; 9-34 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 866863 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stanje, problemi i potrebe rada s darovitim
učenicima u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
(Status, problems and needs working with talented
pupils in primary schools in Croatia)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana ; Rukavina, Maja
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 11
(2017), 1;
9-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
daroviti i talentirani učenici, stanje, problemi i potrebe rada s darovitim i talentiranim učenicima u osnovnim školama, Upitnik o stanju i potrebama rada s darovitim i talentiranim učenicima
(gifted and talented students, the state, problems and needs of gifted pupils in primary schools, questionnaire on the status and needs of gifted students)
Sažetak
U radu je konstruiran Upitnik za ispitivanje stanja i potreba rada s darovitim i talentiranim učenicima. Upitnikom je ispitano stanje i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama Republike Hrvatske između 378 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave svih profila. Faktorskom analizom upitnika dobivena su tri faktora: 1) Posebni programi, metode i oblici rada s darovitim i talentiranim učenicima, 2) Skrb o darovitim i talentiranim učenicima, 3) Identifikacija i poticanje darovitih i talentiranih učenika. Zatim su ispitani rezultati na navedena tri faktora s obzirom na različite kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na: a) tri različite regije Republike Hrvatske, b) različitog profila, c) različitih godina staža i d) različitog obrazovanja o darovitima. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji/nastavnici u osnovnim školama s obzirom na regiju Hrvatske statistički značajno više koriste posebne programe, metode i oblike rada u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. U srednjoj i sjevernoj regiji Hrvatske u odnosu na južnu učitelji/nastavnici statistički značajno više skrbe o darovitim i talentiranim učenicima. Rezultati na faktoru identifikacije darovitih učenika najniži su među učiteljima/nastavnicima, što ne čudi jer je to prije svega posao stručnih suradnika, oni su statistički značajno veći u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. Svi profili nastavnika s darovitim i talentiranim učenicima statistički značajno najviše rade posebne programe, metode i oblike rada, zatim neposredno skrbe o darovitima, a najmanje sudjeluju u identifikaciji darovitih i talentiranih učenika. Sve kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na godine staža, kao i s obzirom na obrazovanje o darovitima statistički značajno najviše provode posebne programe, metode i oblike rada s darovitima, zatim neposredno skrbe o njima, a najmanje sudjeluju u njihovoj identifikaciji. Skrb o darovitim i talentiranim učenicima u Republici Hrvatskoj još uvijek nije na zadovoljavajućoj razini, a u radu se daju neke smjernice za unapređenje sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru