Pregled bibliografske jedinice broj: 866607
Razvoj emocionalnih vrijednosti studenata stručnih studija Veleučilišta u Varaždinu
Razvoj emocionalnih vrijednosti studenata stručnih studija Veleučilišta u Varaždinu // Sestrinski glasnik, 21 (2016), 1; 17-23 doi:10.11608/sgnj.2016.21.004 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 866607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj emocionalnih vrijednosti studenata stručnih studija Veleučilišta u Varaždinu
(The development of emotional values among students of Polytechnic of Varaždin)
Autori
Neuberg, Marijana ; Plečko, Igor
Izvornik
Sestrinski glasnik (1331-7563) 21
(2016), 1;
17-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocije ; emocionalna inteligencija ; empatija ; studenti studija sestrinstva
(studenti emotions ; emotional intelligence ; empathy ; students of Nursing)
Sažetak
Emocije utječu na razvoj životnih situacija, na donošenje odluka, na razvijanje komunikacije. Razvijanje svjesnosti o postojanju i upravljanju emocijama, ali i o važnosti empatije i motiviranja samog sebe, jedna je od najvažnijih zadaća svakog čovjeka, a posebno medicinskih djelatnika koja će na taj način pridonijeti podizanju kvalitete medicinske skrbi i stvaranju povjerenja između pacijenta i zdravstvenog radnika. Potaknuti nedostatkom emocionalne inteligencije kod medicinskih sestara, obavili smo istraživanje kojemu je svrha bila prikazati razvijenost emocionalne inteligencije studenata studija sestrinstva u usporedbi s ostalim stručnim studijima Veleučilišta u Varaždinu. Metode: Podaci za istraživanje prikupljeni su s pomoću originalnog anketnog upitnika koji je proveden na internetskim stranicama Veleučilišta u Varaždinu tijekom mjeseca travnja 2013. godine. Anketni upitnik ispravno je ispunilo 110 studenata stručnog studija sestrinstva i 65 studenata ostalih studija Veleučilišta u Varaždinu. Razlike su analizirane na razini ukupnog rezultata, uspoređujući obje skupine ispitanika. Rezultati: Iznalazi se iznimno visoka svjesnost vlastitih osjećaja, samosvijest, kod obje skupine ispitanika. Dokazano je visoko razumijevanje vlastitih osjećaja i uzroka javljanja određene emocije u objema skupinama ispitanih studenata. Samim time nije potvrđena hipoteza kako su samosvijest i emocionalna inteligencija razvijeniji kod studenata Stručnog studija sestrinstva. Rezultati tvrdnje, koja se odnosila na motiviranost, kao komponentu emocionalne inteligencije, dali su najniže rezultate aritmetičke sredine odgovora u svih 8 tvrdnji navedenih u upitniku te je motivacija najmanje razvijena komponenta emocionalne inteligencije ispitana anketnim upitnikom kod studenata. Rasprava: Emocionalna inteligencija iznimno je važna u svakodnevnom životu. Stoga je bitno razviti emocionalne kompetencije: mosvladavanje, samosvjesnost, motiviranost, empatiju i socijalne vještine. Upravo te vještine nužne su u radu medicinske sestre.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Opća bolnica Varaždin,
Sveučilište Sjever, Koprivnica
Profili:
Marijana Neuberg
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus