Pregled bibliografske jedinice broj: 866380
Nastavne strategije učitelja u poučavanju učenika sa specifičnim teškoćama učenja
Nastavne strategije učitelja u poučavanju učenika sa specifičnim teškoćama učenja // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 3; 139-150 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 866380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavne strategije učitelja u poučavanju učenika sa specifičnim teškoćama učenja
(Strategy Instruction in Teaching Students with Specific Learning Disabilities)
Autori
Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja ; Puljar, Antonija
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII
(2016), 3;
139-150
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
individualizacija, inkluzivno obrazovanje, specifične teškoće učenja, nastavne strategije
(inclusive education, individualization, specific learning disabilities, teaching strategies)
Sažetak
Učenici sa specifičnim teškoćama učenja (STU), usprkos dobrim kognitivnim sposobnostima, iskazuju značajne teškoće u temeljnim obrazovnim vještinama pa je neophodno modificirati uobičajene načine poučavanja. Cilj rada bio je utvrditi učestalost korištenja pojedinih nastavnih strategija i postupaka učitelja u poučavanju ovih učenika te utvrditi postoje li među njima razlike u odnosu na neke sociodemografske varijable. U istraživanju je sudjelovalo 109 osnovnoškolskih učitelja. Korištena je prilagođena inačica upitnika „Strategije poučavanja učenika sa specifičnim teškoćama učenja“ (engl. Teaching Strategies for Students with Learning Difficulties) autora Yuen, Westwood i Wong (2004). Dobivena je dvofaktorska struktura, s koeficijentima pouzdanosti Cronbachov alfa 0.72 – 0.84. Učitelji najčešće osiguravaju učenicima sa STU- om dodatno vrijeme za pisane radove, pružaju im više neposredne pomoći te potiču druge učenike na pomoć. Odgovarajuće didaktičke postupke u radu s učenicima sa STU-om češće primjenjuju učitelji razredne nastave, učitelji s više od 5 godina radnog staža, oni koji su tijekom inicijalnog obrazovanja slušali kolegij o poučavanju učenika s posebnim potrebama i imali volontersko iskustvo u radu s njima, oni koji se procjenjuju sposobnima prepoznati STU i oni koji diferencirano ocjenjuju učenike sa STU-om. Rezultati jednoznačno ukazuju na važnost educiranosti učitelja za rad s učenicima sa STU-om primjenom individualiziranih postupaka kako bi učenik sa STU-om u najvećoj mjeri razvio svoje potencijale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija