Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 865374

Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas


Koludrović, Morana; Kolobarić, Marina
Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 3; 65-75 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 865374 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas
(Acquiring life – practical skills in the Croatian educational system before and now)

Autori
Koludrović, Morana ; Kolobarić, Marina

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62 (2016), 3; 65-75

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
reforma odgojno – obrazovnog sustava ; cjeloviti razvoj ličnosti ; afektivne i psihomotoričke vještine ; kurikulum
(educational reform ; holistic development of personality ; affective and psychomotor skills ; curriculum)

Sažetak
Cjeloviti razvoj ličnosti temeljna je pretpostavka svakog odgojno – obrazovnog sustava. Međutim, ovisno o društvenim, političkim i gospodarskim potrebama određenog vremena, različit se značaj pridaje pojedinim segmentima razvoja ličnosti. Tako se u pojedinim reformama školstva u Hrvatskoj unazad posljednjih sedamdesetak godina značajniji naglasak pridavao individualizaciji, u nekima socijalizaciji, u nekima razvoju kognitivnih aspekata ličnosti ili pak stjecanju životno – praktičnih vještina, dok gotovo sve reforme zamjeraju pretjerani intelektualizam i nepovezanost sadržaja koji se uče u školama sa stvarnim životom. S obzirom na to da je stjecanje životno – praktičnih vještina jedan od načina povezivanja teorije i prakse, glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi zastupljenost životno – praktičnih sadržaja te didaktičko – metodičkih rješenja stjecanja istih u razdoblju od kraja Drugog svjetskog rata do danas. Komparativnom analizom nastavnih planova i programa od 1946. do 2006. ispitana je zastupljenost i vrste predmeta, aktivnosti i sadržaja povezanih sa stjecanjem životno – praktičnih vještina u sedamdesetogodišnjem razdoblju hrvatskog školstva, te su analizirana didaktičko – metodička rješenja ostvarivanja istih. Kronološki gledano, od četrdestih godina prošlog stoljeća do 2006., dobiveni rezultati sugeriraju na opadanje zastupljenosti sadržaja te naročito nastavnih predmeta i izvannastavnih aktivnosti iz područja stjecanja životno – praktičnih vještina (primjerice tečaj stanovanja, prehrana, domaćinstvo, ručni rad, prva pomoć, uporaba alata, izrada maketa, modela i slično), pri čemu su u novijim planovima i programima izostala i interesantna didaktičko – metodička rješenja koja danas pripisujemo osobitostima rada u reformnim pedagogijama, a bila su sastavni dio nastavnih planova i programa u drugoj polovici dvadesetog stoljeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Izvanredni broj - Didaktički izazovi II



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Kolobarić, Marina
Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 3; 65-75 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Koludrović, M. & Kolobarić, M. (2016) Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (3), 65-75.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Kolobari\'{c}, Marina}, year = {2016}, pages = {65-75}, keywords = {reforma odgojno – obrazovnog sustava, cjeloviti razvoj li\v{c}nosti, afektivne i psihomotori\v{c}ke vje\v{s}tine, kurikulum}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {Stjecanje \v{z}ivotno – prakti\v{c}nih vje\v{s}tina u hrvatskom \v{s}kolstvu nekad i danas}, keyword = {reforma odgojno – obrazovnog sustava, cjeloviti razvoj li\v{c}nosti, afektivne i psihomotori\v{c}ke vje\v{s}tine, kurikulum} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Kolobari\'{c}, Marina}, year = {2016}, pages = {65-75}, keywords = {educational reform, holistic development of personality, affective and psychomotor skills, curriculum}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {Acquiring life – practical skills in the Croatian educational system before and now}, keyword = {educational reform, holistic development of personality, affective and psychomotor skills, curriculum} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font