Pregled bibliografske jedinice broj: 865374
Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas
Stjecanje životno – praktičnih vještina u hrvatskom školstvu nekad i danas // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 3; 65-75 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 865374 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stjecanje životno – praktičnih vještina u
hrvatskom školstvu nekad i danas
(Acquiring life – practical skills in the Croatian
educational system before and now)
Autori
Koludrović, Morana ; Kolobarić, Marina
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 3;
65-75
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
reforma odgojno – obrazovnog sustava ; cjeloviti razvoj ličnosti ; afektivne i psihomotoričke vještine ; kurikulum
(educational reform ; holistic development of personality ; affective and psychomotor skills ; curriculum)
Sažetak
Cjeloviti razvoj ličnosti temeljna je pretpostavka svakog odgojno – obrazovnog sustava. Međutim, ovisno o društvenim, političkim i gospodarskim potrebama određenog vremena, različit se značaj pridaje pojedinim segmentima razvoja ličnosti. Tako se u pojedinim reformama školstva u Hrvatskoj unazad posljednjih sedamdesetak godina značajniji naglasak pridavao individualizaciji, u nekima socijalizaciji, u nekima razvoju kognitivnih aspekata ličnosti ili pak stjecanju životno – praktičnih vještina, dok gotovo sve reforme zamjeraju pretjerani intelektualizam i nepovezanost sadržaja koji se uče u školama sa stvarnim životom. S obzirom na to da je stjecanje životno – praktičnih vještina jedan od načina povezivanja teorije i prakse, glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi zastupljenost životno – praktičnih sadržaja te didaktičko – metodičkih rješenja stjecanja istih u razdoblju od kraja Drugog svjetskog rata do danas. Komparativnom analizom nastavnih planova i programa od 1946. do 2006. ispitana je zastupljenost i vrste predmeta, aktivnosti i sadržaja povezanih sa stjecanjem životno – praktičnih vještina u sedamdesetogodišnjem razdoblju hrvatskog školstva, te su analizirana didaktičko – metodička rješenja ostvarivanja istih. Kronološki gledano, od četrdestih godina prošlog stoljeća do 2006., dobiveni rezultati sugeriraju na opadanje zastupljenosti sadržaja te naročito nastavnih predmeta i izvannastavnih aktivnosti iz područja stjecanja životno – praktičnih vještina (primjerice tečaj stanovanja, prehrana, domaćinstvo, ručni rad, prva pomoć, uporaba alata, izrada maketa, modela i slično), pri čemu su u novijim planovima i programima izostala i interesantna didaktičko – metodička rješenja koja danas pripisujemo osobitostima rada u reformnim pedagogijama, a bila su sastavni dio nastavnih planova i programa u drugoj polovici dvadesetog stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Izvanredni broj - Didaktički izazovi II
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts