Pregled bibliografske jedinice broj: 865360
DIZAJN I MULTIMEDIJA IZMEĐU KAPTOLOGIJE I SIMULAKRUMA
DIZAJN I MULTIMEDIJA IZMEĐU KAPTOLOGIJE I SIMULAKRUMA // MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP TISKARSTVO & DIZAJN 2017. 9. - 10. ožujka 2017. / Vilko Žiljak (ur.).
Zagreb, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 865360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DIZAJN I MULTIMEDIJA IZMEĐU KAPTOLOGIJE I SIMULAKRUMA
(DESIGN AND MULTIMEDIA BETWEEN CAPTOLOGY AND SIMULACRUM)
Autori
Balaž, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP TISKARSTVO & DIZAJN 2017. 9. - 10. ožujka 2017.
/ Vilko Žiljak - Zagreb, 2017
Skup
MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP TISKARSTVO & DIZAJN 2017. 9. - 10. ožujka 2017.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.03.2017. - 10.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dizajn, multimedija, kaptologija, persuazija, simulakrum
(design, multimedia, captology, persuasion, simulacrum)
Sažetak
Dizajn i multimedija zaokupljaju čovječanstvo današnjice u zagušenom vremenu s milijunima znakova, poruka, natpisa na Internetu, reklamnih panoa i članaka u najmanje mogućem formatu. Brzinsko upijanje svega toga uz istovremeno odašiljanje, u stvari je implozija stvarnosti. U tim uvjetima i s tom spoznajom pojavljuje se efekt odvraćanja. Inteligentne tehnologije, masmediji, reklame i društvene mreže eruptiraju informacije. Kroz bezbrojene putove "rada u oblacima" na bezbrojnim mrežama, razine „big data“ sve više postaju "dark data". To se odvija pod utjecajem kaptologija, (akronim, engl. CAPTology - Computers As Persuasive Technology), gdje je persuazivno, (lat. persuasibilibus - namamljen), odnosi na uvjerljivo računalno nagovaranje. Inteligentna računala kao sustavi u funkciji dizajna i multimedija, nametnule su svojom persuaziom, "kult dizajna i informacije". U radu će biti prezentirani rezultati istraživanja procesa računalne persuazie koja utječe na korisnika. Dizajner pod utjecajem kaptologije mijenja svoje stavove, vjerovanja, učenje i ponašanje. Postavlja se pitanje hoće li dizajn pod utjecajem kaptologije završiti kao simulakrum.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti