Pregled bibliografske jedinice broj: 865343
Povezanost simetrične i asimetrične metode učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika s uspjehom u hrvanju
Povezanost simetrične i asimetrične metode učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika s uspjehom u hrvanju, 2016., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 865343 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost simetrične i asimetrične metode učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika s uspjehom u hrvanju
(Relation between symmetrical and asymmetrical methods of learning and improving the wrestling techniques and success in wrestling)
Autori
Vračan, Dalibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2016
Stranica
136
Mentor
Baić, Mario
Neposredni voditelj
Starosta, Włodzimierz
Ključne riječi
hrvači početnici, slobodni stil, trenažni program, situacijske varijable
(beginner wrestlers , f reestyle wrestling, training program, situation variables)
Sažetak
Hrvanje je vrlo složena i zahtjevna sportska aktivnost visokog intenziteta u kojoj se kretanja izvode u varijabilnim uvjetima simetrično oko svih osi i ravnina, te u svim pravcima. Međutim dosadašnja hrvačka trenažna praksa je takva da se učenje i usavršavanje hrvačkih tehnika u većini slučajeva provodi jednostrano (asimetrično), za što danas postoje kritike od strane dijela hrvačkih eksperata. Osnovni cilj ovog istraživanja je vrednovati efekte simetričnog i asimetričnog učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika na uspješnost u hrvačkoj borbi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 115 hrvača početnika, u dobi između 19 i 21 godine, podijeljenih u dvije grupe: eksperimentalnu i kontrolnu grupu. Eksperimentalna grupa je provodila trenažni program učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika u obje strane simetrično, dok je kontrolna grupa provodila tradicionalni trenažni program učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika samo u dominantnu stranu asimetrično. Nakon provedenog trenažnog programa koji je trajao tri mjeseca u ritmu od dva puta tjedno po 90 minuta sveukupno 48 sati, utvrđene su razlike između eksperimentalne i kontrolne grupe u području izabranih situacijskih parametara važnih za uspjeh u hrvačkoj borbi. Iz rezultata se može zaključiti da je planirani i programirani trenažni proces koji se provodio simetrično uvjetovao statistički značajno višu uspješnost u hrvačkoj borbi kod hrvača početnika. Hrvači početnici koji su provodili trenažni proces simetrično postizali su statistički značajno više rezultate u svim situacijskim varijablama korištenim u istraživanju. Temeljem dobivenih rezultata preporuča se primjena simetričnog učenja i usavršavanja hrvačkih tehnika u trenažnom procesu od početka vježbanja odnosno prvog uključenja u trenažni proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija