Pregled bibliografske jedinice broj: 865172
Proširena paradigma kuće : Konceptualizacija arhitekture u suvremenoj uumjetnosti
Proširena paradigma kuće : Konceptualizacija arhitekture u suvremenoj uumjetnosti // Oris, 78 (2012), 14; 176-187 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 865172 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proširena paradigma kuće : Konceptualizacija arhitekture u suvremenoj uumjetnosti
(Expanded Home Paradigm : Conceptualization of Architecture in Contemporary Enlightenment)
Autori
Kalčić, Silva
Izvornik
Oris (1331-7571) 78
(2012), 14;
176-187
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
otvoreni pojam umjetnosti, društveno kohezivni prostor ; relacionarnost
(open concept of art ; socially cohesive space ; relationality)
Sažetak
Otvoreni pojam umjetnosti, novi umjetnički mediji i pojmovnik koji uključuje inženjerijske termine poput „instalacije“, izlaženje umjetnosti u javni prostor (jednačenjem javnog i političkog prostora umjetničke instalacije u javnom prostoru mogu biti sagledane kao podsjetnik na činjenicu da je društveni prostor stvoren i strukturiran u raznim konfliktnim procesima) često se povezuje s, ili cilja na konceptualizaciju arhitekture te rekreaciju arhitektonskog prostora i mase, koja se često opravdava korištenjem Wittgensteinove metafore „obiteljske sličnosti“ (Familienähnlichkeiten). Primjerice, Peter Eisenman je svoje kuće (House II – VI) projektirao konceptualizacijom arhitekture prema sintatičkim pravilima, podijelivši kubus zgrade na pravilnu mrežu koja može biti definirana u prostoru stupovima ili paralelnim zidovim. Sekvencionalnu linearnost u projektu naziva arhitektonikom. Prema njegovoj strategiji post-funkcionalizma, ishodište klasične i moderne arhitekture jest subjekt, dok on predlaže post-humanističko nestajanje subjekta, tzv. vanishing subject.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Znanost o umjetnosti