Pregled bibliografske jedinice broj: 865153
Kako i zašto vježbanje unaprijeđuje tjelesnu i psihičku dobrobit
Kako i zašto vježbanje unaprijeđuje tjelesnu i psihičku dobrobit // Zbornik radova 15. godišnje međunarodne konferencije „Kondicijska priprema sportaša“ / Jukić, I., Milanović, L. i Wertheimer, V. (ur.).
Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2017. str. 284-289 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 865153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako i zašto vježbanje unaprijeđuje tjelesnu i psihičku dobrobit
(How and why exercise improves physical and mental benefit of)
Autori
Trninić, Marko ; Trninić, Viktorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 15. godišnje međunarodne konferencije „Kondicijska priprema sportaša“
/ Jukić, I., Milanović, L. i Wertheimer, V. - Zagreb : Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2017, 284-289
Skup
15. godišnja međunarodna konferencija „Kondicijska priprema sportaša“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.02.2017. - 25.02.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
aktivnost ; vježbanje ; zdravlje
(activity ; exercise ; health)
Sažetak
Znanstvenici-paktičari, fiziolozi i psiholozi sporta i vježbanja kao i zdravstveni psiholozi i kineziolozi navode kako je jedan od faktora koji utječu i mogu promjeniti biološko i psihološko stanje osobe tjelesna aktivnost umjerenog ili srednjeg intenziteta. Postoje brojni teorijski pristupi (fiziološki i psihološki) koji pokušavaju objasniti učinke tjelesnog vježbanja umjerenog ili srednjeg intenziteta na tjelesnu i psihičku dobrobit. U tom kontekstu, prikazane su četiri fiziološke hipoteze: hipoteza kardiovaskularne spremnosti, hipoteza termogenička, hipoteza endorfina i hipoteza monoamina. Prikazane su psihološke hipoteze koje sugeriraju da odvraćanje ili skretanje pažnje, savladavanje vještina i socijalne interakcije, stvaranje pozitivnog mišljenja i osjećaja pod utjecajem vježbanja (kognitivno-bihevioralna hipoteza) mogu poticati pozitivno raspoloženje i biti izvor zadovoljstva za pojedinca kao rezultata zdravstveno usmjerene i redovite tjelovježbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Split