Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 864856

Prema definiciji umjetnosti kao sredstva manipulacije


Kalčić, Silva
Prema definiciji umjetnosti kao sredstva manipulacije // Frakcija, 33/34 (2004), 26-37 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 864856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prema definiciji umjetnosti kao sredstva manipulacije
(Towards the Definition of Art as a means of Manipulation)

Autori
Kalčić, Silva

Izvornik
Frakcija (1331-0100) 33/34 (2004); 26-37

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
postmoderna ; ne-mjesto ; apstraktni sustavi
(postmodernism ; non-place ; abstract systems)

Sažetak
Brzina i telekomunikacijski prijenos slika promijenili su staru ulogu javnog prostora. Brzina produljuje vrijeme sažimajući prostor ; ona niječe pojam fizičke dimenzije. Naravno, fizički okoliš još uvijek postoji. Ali, kako sugerira Virilio, privid permanencije arhitekture (građevine kao čvrsta tijela, napravljena od čelika, betona, stakla) konstantno je ugrožavan nematerijalnom reprezentacijom apstraktnih sustava, od televizije do elektronskog nadzora itd. U umjetnosti, tvar-slika zamijenjena je vrijeme- slikom. Izlaskom umjetnosti u javni prostor u potpunosti dokida separaciju «visoke» i «popularne» umjetnosti, što je jedna od glavnih odrednica umjetnosti postmoderne. I samo umjetničko djelo nije nužno objekt/predmet već i samo može biti okoliš/ambijent. Za razliku od tradicionalne umjetnosti koja za svoje intervencije u otvorenom prostoru koristi "definirane situacije unutar povijesnog grada", suvremena urbana umjetnost, pogotovo posljednjih godina, intervenira u tzv. B zonama ili ne-mjestima, mjestima koja su na određeni način žrtve ubrzanog razvoja gradova. Dakle, nekvalitetnim mjestima mahom na periferiji. Umjetnici time ukazuju da prostori na rubu imaju jednako pravo na kvalitetu kao i prostori u središtu grada. U Zagrebu umjetnost izlazi u javni prostor početkom 1970-ih.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb,
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Silva Kalčić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada archive.org

Citiraj ovu publikaciju:

Kalčić, Silva
Prema definiciji umjetnosti kao sredstva manipulacije // Frakcija, 33/34 (2004), 26-37 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Kalčić, S. (2004) Prema definiciji umjetnosti kao sredstva manipulacije. Frakcija, 33/34, 26-37.
@article{article, author = {Kal\v{c}i\'{c}, Silva}, year = {2004}, pages = {26-37}, keywords = {postmoderna, ne-mjesto, apstraktni sustavi}, journal = {Frakcija}, volume = {33/34}, issn = {1331-0100}, title = {Prema definiciji umjetnosti kao sredstva manipulacije}, keyword = {postmoderna, ne-mjesto, apstraktni sustavi} }
@article{article, author = {Kal\v{c}i\'{c}, Silva}, year = {2004}, pages = {26-37}, keywords = {postmodernism, non-place, abstract systems}, journal = {Frakcija}, volume = {33/34}, issn = {1331-0100}, title = {Towards the Definition of Art as a means of Manipulation}, keyword = {postmodernism, non-place, abstract systems} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font