Pregled bibliografske jedinice broj: 864776
Čovjek - radnik u umjetničkim djelima
Čovjek - radnik u umjetničkim djelima // VI. međunarodna konferencija industrijskog naslijeđa Čovjek i industrija : Povijesno iskustvo o čovjeku u industriji : zbornik radova / Lozzi-Barković, Julija (ur.).
Rijeka: Pro Torpedo Rijeka ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016. str. 365-388 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 864776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čovjek - radnik u umjetničkim djelima
(Man - a Worker in Works of Art)
Autori
Kalčić, Silva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
VI. međunarodna konferencija industrijskog naslijeđa Čovjek i industrija : Povijesno iskustvo o čovjeku u industriji : zbornik radova
/ Lozzi-Barković, Julija - Rijeka : Pro Torpedo Rijeka ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016, 365-388
Skup
Međunarodna konferencija industrijskog naslijeđa Čovjek i industrija (6 ; 2014)
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 24.04.2014. - 25.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
socijalistički modernizam, tranzicija, suvremena umjetnost, ekonomija rada, umjetnost kao „društvena skulptura“, „umjetnost kao život“
(socialist modernism, transition, contemporary art, labor economics, art as a)
Sažetak
„Rabotnik“, radnik, pojam koji dolazi od starog slavenskog izraza rabota, za teški, često prisilni rad, u djelu Karela Čapeka „R.U.R.“ prvobitno je imala značenje potom nastaloga pojma robot, koji radnika zamjenjuje i time oslobađa, no istodobno ga i paradoksalno, na tragu ideje lumpenproleterijata, čini proizvodno suvišnim. U modernizmu, avangarda je propitivala način na koji se umjetnička revolucija može ticati i povezati s političkom, ali i socijalnom promjenom. Maljevič, 1933. naslikavši Radnicu u crvenom definirao je religiju i modernu tehnologiju, koju naziva „tvornicom“, kao podjednako težnje perfekciji: tvornice ka postizanju savršenstva materijalnog svijeta. Nastavak ideja avangarde predstavljao je pokret retroavangarde 1960-ih i 1970-ih te poimanje umjetnosti kao „društvene skulpture“ eng. social sculpture, njem. Soziale Plastik Josepha Beuysa (1969.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti