Pregled bibliografske jedinice broj: 864767
Flanerizam kao performativna metoda i motiv u suvremenoj umjetnosti
Flanerizam kao performativna metoda i motiv u suvremenoj umjetnosti // Život umjetnosti, 92 (2013), 1; 76-93 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 864767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Flanerizam kao performativna metoda i motiv u suvremenoj umjetnosti
(Flâneurism as a Performing Method and Motif in Contemporary Art)
Autori
Kalčić, Silva
Izvornik
Život umjetnosti (0514-7794) 92
(2013), 1;
76-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
flâneur ; umjetnost u javnom prostoru ; simulacija ; mapiranje ; intermedij
(flâneur ; art in public space ; simulation ; mapping ; intermediality)
Sažetak
Korištenje semiotike grada i transformacija simboličkog sustava gradske informatike česte su metode i teme suvremene umjetnosti. Odjeća i arhitektura spadaju u domenu javnog prostora i urbane mise en scène te podliježu zakonitostima komunikacijskog kodiranja u suvremeno doba te su stoga pogodni motiv i materijal umjetnosti u javnom prostoru, umjetnosti poimane kao beuysovska „društvena skulptura“ koja ujedinjuje stvarni prostor i njegovu simboličnu nadogradnju te umjetnosti poimane „kao život“ i kao ponašanje (tzv. bihevioralna umjetnost). Flanerizam, filozofijski i antropološki fenomen, bitan je za razumijevanje modernog i suvremenog urbaniteta i društvene proceduralnosti i stoga je u tekstu doveden u vezu s umjetnošću performansa i performativnim elementima umjetničke strategije korištenja vlastitog tijela, ili tijela drugih ljudi, nastavljajući se na lakanovsku tezu o značenju slike tijela u konstruiranju identiteta subjekta, u suvremenoj, primarno procesualnoj, akcijskoj, body-art i videoumjetnosti. Figura flâneura, inherentnog nihilizma i nužno u svezi s urbanim prostorom opulentnog društva, prisutna je u izvedbenim umjetnostima u rekreaciji svakodnevnih ne-činjenja kao što su hodanje, stajanje, koračanje u realnom, linearnom ili nekronološkom (engl. cut-and- paste) vremenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb,
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
Profili:
Silva Kalčić
(autor)
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr www.ipu.hrCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus