Pregled bibliografske jedinice broj: 864726
Prilagodba tjelesnih aktivnosti djeci s autizmom
Prilagodba tjelesnih aktivnosti djeci s autizmom, 2016., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 864726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagodba tjelesnih aktivnosti djeci s autizmom
(Adaptation of physical activity in children with autism)
Autori
Aničić, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2016
Stranica
85
Mentor
Petrinović, Lidija
Ključne riječi
autizam, pretilost, tjelovježba, specifične metode rada
(autism, physical exercise, obesity, specific methods)
Sažetak
U ovome će radu biti prikazani specifični postupci koje je potrebno primijeniti u radu s djecom s autizmom, kao i osnovne preporuke i smjernice za provedbu tjelesnog vježbanja s ovom populacijom djece. Naime, autizam je kompleksan i sveobuhvatan razvojni poremećaj te kao takav predstavlja veliki izazov za sve stručnjake i osobe koje se odluče baviti ovom problematikom. Prvenstveno je potrebno da svaki kineziolog koji radi s djecom s autizmom bude upoznat i educiran o specifičnim metodama rada te o smjernicama koje mu omogućuju provedbu procesa tjelesnog vježbanja s djecom ove populacije. Iznimno je važno spomenuti da djeca s autizmom zbog svojih poteškoća imaju puno veći rizik da postanu pretila i obole od velikog broja bolesti te je stoga važno da kineziolog zna odabrati i individualno prilagoditi tjelesne aktivnosti njihovim potrebama. Zbog niže razine motoričkih i funkcionalnih sposobnosti djeca s autizmom sklona su izbjegavati i brzo odustajati od tjelesnog vježbanja koje im često predstavlja prevelik izazov i stres. Stoga je izuzetno važno držati se smjernica koje omogućuju kvalitetan i uspješan rad s djecom s autizmom. Prilagođene tjelesne aktivnosti svakako predstavljaju važan čimbenik zdravlja i kvalitete života kod svakog pojedinca pa tako i kod djece s autizmom. Pravilno dozirane i kvalitetno provedene prilagođene tjelesne aktivnosti ne samo da utječu na pravilan i skladan psiho-fizički razvoj djeteta s autizmom već povoljno utječu i na djetovu prilagodbu na različite životne situacije kao što su stjecanje prijatelja i kvalitetno provođenje slobodnog vremena. U radu sa djecom s autizmom trebao bi biti uključen multidisciplinarni tim stručnjaka koji bi se sastojao od kineziterapeuta, edukacijskog rehabilitatora, fizioterapeuta i liječnika koji bi svaki sa stajališta svoje struke pridonijeli poboljšanju zdravstvstvenog stanja djeteta. U kombinaciji sa medikamentoznom terapijom i edukacijsko- rehabilitacijskom podrškom prilagođena tjelesna aktivnost zasigurno bi trebala zauzimati važan dio života svakog djeteta s autizmom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija