Pregled bibliografske jedinice broj: 864456
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 864456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika
(Multimedia teaching of primary school mathematics in the context of improving the teaching of mathematics and pupil motivation)
Autori
Eret, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2016
Stranica
312
Mentor
Matijević, Milan
Neposredni voditelj
Dumančić, Mario
Ključne riječi
e-učenje, individualizacija učenja i poučavanja, konstruktivizam u nastavi matematike, kurikulum nastave matematike, motiviranost za učenje matematike, m-učenje, multimedijska nastava matematike, obvezno školovanje
(compulsory education, constructivism in mathematics, e-learning, individualization of teaching and learning, m-learning, motivation in mathematics education, multimedia mathematics teaching, the curriculum of mathematics)
Sažetak
Doktorski rad prikazuje multimedije u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike iz više različitih aspekata, rezultatima dvaju kvalitativnih i jednog kvantitativnog istraživanja. Autorica proučava trenutnu zastupljenost multimedija u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike te stručne procjene učitelja matematike o značaju takve nastave u osuvremenjivanju metodike učenja i poučavanja matematike u osnovnoj školi. Trenutna nastavna situacija u hrvatskim osnovnim školama i procjene o multimedijskoj u nastavi matematike u budućem vremenu dobivene su analizom mišljenja osnovnoškolskih učitelja matematike (N = 20) primjenom delfi metode. Navedeni rezultati provjereni su provođenjem novih istraživanja. Empirijska provjera modela konstruktivističke nastave matematike obogaćene multimedijom provedena je akcijskim istraživanjem koje je uključivalo dva osnovnoškolska razredna odjeljenja (N = 45) promatrana tijekom jedne nastavne godine. U istraživanju je ispitana i motivacija učenika obzirom na mišljenja o usvajanju matematičkih sadržaja i kompetencija modificiranim upitnikom djelomično preuzetim iz Skale Motivacijske strategije učenja (Pintrich i sur., 1993). Kvantitativno istraživanje bavilo se učiteljskim procjenama implementiranja multimedija u nastavu matematike (N = 321) koje su dobivene skalama procjene. Rezultati triju istraživanja korelirani su međusobno, kao i s rezultatima suvremenih znanstvenih istraživanja s područja metodike nastave matematike. Istraživanja su nadopunjena povijesno- komparativnom analizom studijskih programa osposobljavanja učitelja matematike na području Republike Hrvatske kako bi se uočile stečene kompetencije odnosno potreba za stručnim usavršavanjem učitelja u području multimedijske didaktike. Rezultati ovog rada donose metodičke prijedloge unapređenja nastave matematike konstruktivističkim pristupom i individualizacijom nastavnog procesa uporabom multimedija. Također ukazuju načine na koje multimediji u nastavi matematike mogu doprinijeti pozitivnim promjenama obzirom na nastavnu komunikaciju i zadržavanje visoke razine motivacije za nastavni predmet prilikom promjene nastavnog koncepta. Tome se priključuju i idejna rješenja kurikulumskih izmjena, pa i onih vezanih uz reformu školskog sustava te stručno usavršavanje i licenciranje učitelja u osnovnoj školi. Naglasak je pritom na procjenama sve veće digitalizacije nastavnog procesa, ali i s time povezanim problemima osiguravanja materijalnih uvjeta za izvođenje multimedijske nastave, kao i rastućim problemom socijalizacije učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-3814 - Nastava i škola za net-generacije: unutarnja reforma nastave u osnovnim i srednjim školama (SCHOOL 4 NET-GEN) (Matijević, Milan, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu