Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 864456

Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika


Eret, Lidija
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 864456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika
(Multimedia teaching of primary school mathematics in the context of improving the teaching of mathematics and pupil motivation)

Autori
Eret, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
21.09

Godina
2016

Stranica
312

Mentor
Matijević, Milan

Neposredni voditelj
Dumančić, Mario

Ključne riječi
e-učenje, individualizacija učenja i poučavanja, konstruktivizam u nastavi matematike, kurikulum nastave matematike, motiviranost za učenje matematike, m-učenje, multimedijska nastava matematike, obvezno školovanje
(compulsory education, constructivism in mathematics, e-learning, individualization of teaching and learning, m-learning, motivation in mathematics education, multimedia mathematics teaching, the curriculum of mathematics)

Sažetak
Doktorski rad prikazuje multimedije u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike iz više različitih aspekata, rezultatima dvaju kvalitativnih i jednog kvantitativnog istraživanja. Autorica proučava trenutnu zastupljenost multimedija u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike te stručne procjene učitelja matematike o značaju takve nastave u osuvremenjivanju metodike učenja i poučavanja matematike u osnovnoj školi. Trenutna nastavna situacija u hrvatskim osnovnim školama i procjene o multimedijskoj u nastavi matematike u budućem vremenu dobivene su analizom mišljenja osnovnoškolskih učitelja matematike (N = 20) primjenom delfi metode. Navedeni rezultati provjereni su provođenjem novih istraživanja. Empirijska provjera modela konstruktivističke nastave matematike obogaćene multimedijom provedena je akcijskim istraživanjem koje je uključivalo dva osnovnoškolska razredna odjeljenja (N = 45) promatrana tijekom jedne nastavne godine. U istraživanju je ispitana i motivacija učenika obzirom na mišljenja o usvajanju matematičkih sadržaja i kompetencija modificiranim upitnikom djelomično preuzetim iz Skale Motivacijske strategije učenja (Pintrich i sur., 1993). Kvantitativno istraživanje bavilo se učiteljskim procjenama implementiranja multimedija u nastavu matematike (N = 321) koje su dobivene skalama procjene. Rezultati triju istraživanja korelirani su međusobno, kao i s rezultatima suvremenih znanstvenih istraživanja s područja metodike nastave matematike. Istraživanja su nadopunjena povijesno- komparativnom analizom studijskih programa osposobljavanja učitelja matematike na području Republike Hrvatske kako bi se uočile stečene kompetencije odnosno potreba za stručnim usavršavanjem učitelja u području multimedijske didaktike. Rezultati ovog rada donose metodičke prijedloge unapređenja nastave matematike konstruktivističkim pristupom i individualizacijom nastavnog procesa uporabom multimedija. Također ukazuju načine na koje multimediji u nastavi matematike mogu doprinijeti pozitivnim promjenama obzirom na nastavnu komunikaciju i zadržavanje visoke razine motivacije za nastavni predmet prilikom promjene nastavnog koncepta. Tome se priključuju i idejna rješenja kurikulumskih izmjena, pa i onih vezanih uz reformu školskog sustava te stručno usavršavanje i licenciranje učitelja u osnovnoj školi. Naglasak je pritom na procjenama sve veće digitalizacije nastavnog procesa, ali i s time povezanim problemima osiguravanja materijalnih uvjeta za izvođenje multimedijske nastave, kao i rastućim problemom socijalizacije učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-3814 - Nastava i škola za net-generacije: unutarnja reforma nastave u osnovnim i srednjim školama (SCHOOL 4 NET-GEN) (Matijević, Milan, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Lidija Eret (autor)

Avatar Url Mario Dumančić (mentor)

Avatar Url Milan Matijević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Eret, Lidija
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Eret, L. (2016) 'Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi u kontekstu unapređenja nastave matematike i motiviranosti učenika', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Eret, Lidija}, year = {2016}, pages = {312}, keywords = {e-u\v{c}enje, individualizacija u\v{c}enja i pou\v{c}avanja, konstruktivizam u nastavi matematike, kurikulum nastave matematike, motiviranost za u\v{c}enje matematike, m-u\v{c}enje, multimedijska nastava matematike, obvezno \v{s}kolovanje}, title = {Multimedijska nastava matematike u osnovnoj \v{s}koli u kontekstu unapre\djenja nastave matematike i motiviranosti u\v{c}enika}, keyword = {e-u\v{c}enje, individualizacija u\v{c}enja i pou\v{c}avanja, konstruktivizam u nastavi matematike, kurikulum nastave matematike, motiviranost za u\v{c}enje matematike, m-u\v{c}enje, multimedijska nastava matematike, obvezno \v{s}kolovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Eret, Lidija}, year = {2016}, pages = {312}, keywords = {compulsory education, constructivism in mathematics, e-learning, individualization of teaching and learning, m-learning, motivation in mathematics education, multimedia mathematics teaching, the curriculum of mathematics}, title = {Multimedia teaching of primary school mathematics in the context of improving the teaching of mathematics and pupil motivation}, keyword = {compulsory education, constructivism in mathematics, e-learning, individualization of teaching and learning, m-learning, motivation in mathematics education, multimedia mathematics teaching, the curriculum of mathematics}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font