Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 864424

Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika


Rimac Jurinović, Maša
Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja. Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti. / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 575-585 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 864424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika
(Fostering reading by using drama techniques)

Autori
Rimac Jurinović, Maša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja. Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti. / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 575-585

ISBN
978-953-58055-5-7

Skup
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Čitalačke navike ; poticanje čitanja, osnovna škola ; dramske tehnike ; dramski odgoj
(Reading habits ; fostering reading ; elementary school ; drama techniques ; drama in education)

Sažetak
Čitanje je ključ uspjeha učenika. To su pokazala razna unutarnja (školska) i vanjska testiranja (PISA, vanjsko vrednovanje…). S druge strane, istraživanja i iskustvo prosvjetnih djelatnika pokazuju da učenici sve manje čitaju, odnosno da uopće ne čitaju. Stoga, odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, Agencija za odgoj i obrazovanje te nadležna ministarstva provode niz različitih projekata poticanja čitanja (Čitamo mi u obitelji svi, Čitanje na Gvozdu, Čitaj mi…). O važnosti čitanja i čitalačke krize svjedoči i izrada nacrta strategije za poticanje čitanja koje provodi Ministarstvo kulture. Osnovna škola je, smatram, ključna u poticanju čitanja i stvaranja čitalačkih navika. Međutim, osim revidiranja popisa lektire, nužna je i promjena stajališta – lektira ne smije i ne mora biti isključivo gradivo koje se provjerava. Čitanje mora biti i užitak, a sam čin čitanja je stvaranje značenja. Interes ovoga rada je poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika. U istraživanju sudjeluju učenici 6. razreda dvije osnovne škole (2X3 razreda). Motivira ih se na posudbu knjige Tajni dnevnik Adriana Molea na dva načina: klasičnim motivacijskim satom i dramskom radionicom. Dva paralelna razreda funkcioniraju kao kontrolna skupina i sukladno tome njih se ne potiče na čitanje ni na koji osobit način. Odabrana knjiga je lektira za 7. razred (što je osnovni motiv za posudbu, prisutan jednako u svim grupama) i samim time brojna u našim školskim knjižnicama, a to je izrazito važno jer su školske knjižnice prvi izbor prilikom posudbe. Dva tjedna nakon motivacije od školskih knjižnica se uzimaju rezultati o broju posuđenih primjeraka knjige i zatim se obrađuju deskriptivnom analizom kako bi se ustanovilo u kojoj je mjeri način motivacije utjecao na motiviranost učenika za čitanje. Rezultati ovoga rada su ishodište za nova istraživanja jer otvaraju važna pitanja o poticanju i razvijanju čitalačkih navika hrvatskih osnovnoškolaca i samim time o unapređenju nastavničke prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maša Rimac Jurinović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rimac Jurinović, Maša
Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja. Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti. / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 575-585 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Rimac Jurinović, M. (2016) Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika. U: Jerković, B. & Škojo, T. (ur.)Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja. Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti..
@article{article, author = {Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2016}, pages = {575-585}, keywords = {\v{C}itala\v{c}ke navike, poticanje \v{c}itanja, osnovna \v{s}kola, dramske tehnike, dramski odgoj}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Poticanje \v{c}itanja upotrebom dramskih tehnika}, keyword = {\v{C}itala\v{c}ke navike, poticanje \v{c}itanja, osnovna \v{s}kola, dramske tehnike, dramski odgoj}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2016}, pages = {575-585}, keywords = {Reading habits, fostering reading, elementary school, drama techniques, drama in education}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Fostering reading by using drama techniques}, keyword = {Reading habits, fostering reading, elementary school, drama techniques, drama in education}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font