Pregled bibliografske jedinice broj: 864424
Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika
Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja. Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti. / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 575-585 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 864424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika
(Fostering reading by using drama techniques)
Autori
Rimac Jurinović, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja. Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti.
/ Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 575-585
ISBN
978-953-58055-5-7
Skup
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Čitalačke navike ; poticanje čitanja, osnovna škola ; dramske tehnike ; dramski odgoj
(Reading habits ; fostering reading ; elementary school ; drama techniques ; drama in education)
Sažetak
Čitanje je ključ uspjeha učenika. To su pokazala razna unutarnja (školska) i vanjska testiranja (PISA, vanjsko vrednovanje…). S druge strane, istraživanja i iskustvo prosvjetnih djelatnika pokazuju da učenici sve manje čitaju, odnosno da uopće ne čitaju. Stoga, odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, Agencija za odgoj i obrazovanje te nadležna ministarstva provode niz različitih projekata poticanja čitanja (Čitamo mi u obitelji svi, Čitanje na Gvozdu, Čitaj mi…). O važnosti čitanja i čitalačke krize svjedoči i izrada nacrta strategije za poticanje čitanja koje provodi Ministarstvo kulture. Osnovna škola je, smatram, ključna u poticanju čitanja i stvaranja čitalačkih navika. Međutim, osim revidiranja popisa lektire, nužna je i promjena stajališta – lektira ne smije i ne mora biti isključivo gradivo koje se provjerava. Čitanje mora biti i užitak, a sam čin čitanja je stvaranje značenja. Interes ovoga rada je poticanje čitanja upotrebom dramskih tehnika. U istraživanju sudjeluju učenici 6. razreda dvije osnovne škole (2X3 razreda). Motivira ih se na posudbu knjige Tajni dnevnik Adriana Molea na dva načina: klasičnim motivacijskim satom i dramskom radionicom. Dva paralelna razreda funkcioniraju kao kontrolna skupina i sukladno tome njih se ne potiče na čitanje ni na koji osobit način. Odabrana knjiga je lektira za 7. razred (što je osnovni motiv za posudbu, prisutan jednako u svim grupama) i samim time brojna u našim školskim knjižnicama, a to je izrazito važno jer su školske knjižnice prvi izbor prilikom posudbe. Dva tjedna nakon motivacije od školskih knjižnica se uzimaju rezultati o broju posuđenih primjeraka knjige i zatim se obrađuju deskriptivnom analizom kako bi se ustanovilo u kojoj je mjeri način motivacije utjecao na motiviranost učenika za čitanje. Rezultati ovoga rada su ishodište za nova istraživanja jer otvaraju važna pitanja o poticanju i razvijanju čitalačkih navika hrvatskih osnovnoškolaca i samim time o unapređenju nastavničke prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti