Pregled bibliografske jedinice broj: 864214
Određivanje plamišta i gorišta motornih ulja razrijeđenih gorivom
Određivanje plamišta i gorišta motornih ulja razrijeđenih gorivom, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 864214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Određivanje plamišta i gorišta motornih ulja razrijeđenih gorivom
(Determination of flash point and fire point of the oils diluted with fuel)
Autori
Rezo, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
02.03
Godina
2017
Stranica
40
Mentor
Ljubas, Davor
Ključne riječi
Motorno ulje, Temperatura ulja, Plamište, Gorište, Motorni benzin, Dizelsko gorivo
(Motor oil, Oil temperature, Flash point, Fire point, Motor gasoline, Diesel fuel)
Sažetak
Zadnja stvar na kojoj bi svaki vozač automobila trebao štedjeti ukoliko želi maksimalno produžiti vijek njegovog motora je motorno ulje. Iznimno važna komponenta za siguran i neometan rad bilo kojeg motora sa unutarnjim izgaranjem je kvalitetno podmazivanje motornih dijelova uljem. Motorna ulja predstavljaju grupu maziva čiji značaj stalno raste s razvojem motorne industrije i čine najveći dio potrošnje maziva. U početku su se za podmazivanje koristila mineralna ulja te biljno ulje (ricinusovo ulje) koje se koristilo za trkaće motore. Zbog sve većeg napretka u pogledu razvoja motora, sve težih zahtjeva na uvjete rada te što duljih intervala izmjene ulja, za podmazivanje su se počela koristiti, a i danas su najviše u uporabi, sintetička te u manjim mjerama i polu-sintetička motorna ulja. U motoru se zbivaju velike temperaturne promjene. Motor mora raditi i pri temperaturama ispod 0 °C, a s druge strane najpovoljnija temperatura u karteru za ulje je iznad 80 °C da bi mogla ispariti vlaga koja se skuplja kao ostatak izgaranja vodika iz goriva. Temperature na ležajima koljenastog vratila i klipnjača su za oko 10 °C iznad temperatura u karteru, dok se klipni prsteni kod većih opterećenja motora ugriju i do 230 °C. Zbog niza razloga gorivo u Ottovim i Dieselovim motorima ne izgara u potpunosti te se jedan dio neizgorenog i/ili djelomično izgorenog goriva probije i u kućište motora gdje se miješa i otapa u motornom ulju. Zbog takvih pojava i gore navedenih temperatura, provjera temperature plamišta te temperature gorišta motornog ulja je od iznimne važnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Davor Ljubas
(mentor)