Pregled bibliografske jedinice broj: 864155
Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije
Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije // Paediatria Croatica, 60 (2017), 4; 146-152 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 864155 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije
(Metric characteristics of the preschool Inclusion Questionnaire)
Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Sekušak-Galešev, Snježana
Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 60
(2017), 4;
146-152
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijete ; predškolsko ; upitnik
(child ; preschool ; surveys and questionnaires)
Sažetak
Istraživanja pokazuju da kvaliteta predškolske inkluzije ovisi o pozitivnim stavovima odgajatelja prema uključenosti predškolske djece s teškoćama kao i njihovoj kompetentnosti za rad u inkluzivnim skupinama. U Republici Hrvatskoj nedostaju mjerni instrumenti koji bi ispitivali stavove odgajatelja prema predškolskoj inkluziji. Cilj istraživanja bio je konstruirati mjerni instrument koji ispituje stavove odgajatelja prema predškolskoj inkluziji te utvrditi njegove metrijske karakteristike. U istraživanju je sudjelovalo 476 odgajatelja zaposlenih u vrtićima Primorsko-goranske županije. Korišten je Upitnik stavova odgajatelja prema predškolskoj inkluziji, dvofaktorske strukture: (1) Stav prema predškolskoj inkluziji i (2) Samoprocijenjena kompetentnost za rad s djecom s teškoćama. Ovo je prvo takvo istraživanje u nas i pokazuje da odgajatelji imaju pozitivan stav prema predškolskoj inkluziji, a neodlučni su u procjeni osobne kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama, što je u skladu s inozemnim istraživanjima. Pozitivniji stav odgajatelja prema predškolskoj inkluziji povezan je s višom razinom samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama, a ukupni rezultat na upitniku je indeks proinkluzivosti odgajatelja. Na temelju rezultata dobivenih primjenom upitnika moguće je: (1) utvrđivanje proinkluzivnih stavova odgajatelja i vrtića, (2) educiranje i pripremanje djelatnika vrtića čiji indikatori ukazuju na nižu razinu proinkluzivnosti, (3) mjerenje i evaluiranje programa stručnih usavršavanja usmjerenih na jačanje kompetencija odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u redovnim skupinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EMBASE (Excerpta Medica)