Pregled bibliografske jedinice broj: 864147
Čimbenici oblikovanja organizacije na primjeru Franck čajeva
Čimbenici oblikovanja organizacije na primjeru Franck čajeva, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 864147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici oblikovanja organizacije na primjeru
Franck čajeva
(The organizational shaping factors on Franck tea
example)
Autori
Makopek-Pušec, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
15.02
Godina
2017
Stranica
77
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
organizacija ; organizacijska struktura ; unutarnji čimbenici organizacije ; vanjski čimbenici organizacije ; kupci
(organisation ; organisational structure ; internal organisation factors ; external organisation factors ; buyers)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada je ukazati na važnosti čimbenika oblikovanja organizacije, upoznati se sa samom organizacijom, njenoj važnosti i značaju te organizacijskom strukturom. Posebna pažnja posvećuje se čimbenicima oblikovanja organizacije te njihovom detaljnom prikazu utjecaja na organizaciju. Utjecaj čimbenika je osobito važan na oblikovanje organizacijske strukture. Nadalje, postoje unutarnji čimbenici organizacije i vanjski čimbenici organizacije. Unutarnji čimbenici organizacije su međusobno povezani te promjena jednog čimbenika dovodi do promjene drugog čimbenika. Za razliku od unutarnjih čimbenika, na koje organizacija može djelovati i koje može sama definirati, vanjski čimbenici su čimbenici okoline na koje organizacija ne može djelovati već im se mora prilagođavati. Što su čimbenici povoljniji i bolji, to će se i ciljevi organizacijske strukture efikasnije ostvariti. Unutarnji čimbenici ne djeluju izolirano jedan od drugoga već su međusobno povezani. Mogu se izdvojiti unutarnji čimbenici kojima se pridodaje posebna pažnja i koji uvelike utječu na organizaciju kao i njezinu uspješnost, a to su ljudi u organizaciji i proizvodi u organizaciji. Ljudi su jedini živi element u organizaciji i oni ih moraju proizvoditi, odnosno pretočiti u život. Proizvod u organizaciji je vrlo važan čimbenik koji ima utjecaj i na tehnologiju organizacije. Proizvod mora svojim oblikom i svojstvima koja posjeduje zadovoljavati određene potrebe kupaca. Kupci predstavljaju jedan od najvažnijih vanjskih čimbenika organizacije te utječu na njezin uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija