Pregled bibliografske jedinice broj: 864115
Važnost kinezioloških aktivnosti za djecu predškolske dobi
Važnost kinezioloških aktivnosti za djecu predškolske dobi, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 864115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost kinezioloških aktivnosti za djecu predškolske dobi
(The importance of kinesiological activities for preschool - age children)
Autori
Burja, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.12
Godina
2016
Stranica
37
Mentor
Horvat, Vatroslav
Neposredni voditelj
Jenko Miholić, Srna
Ključne riječi
Kineziološka aktivnost, motoričko gibanje, motorička sposobnost, igra
(kinesiological activity, motoric movement, motoric ability, playing)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je dati uvid u važnost bavljenja kineziološkom aktivnošću od najranije životne dobi. Takva aktivnost unaprjeđuje razvoj djeteta, njegovu sposobnost te motorička znanja. Fizička aktivnost je ljudska potreba i važno je upozoravati na posljedice nedovoljnog kretanja koje najčešće dovodi do zdravstvenih problema u budućnosti. Zato rad opisuje sve blagodati kineziološke aktivnosti, pri čemu je dan uvid u motorički razvoj djece u različitoj životnoj dobi, a koji je u skladu sa razvojnim načelima poput cefalokaudalnog i proksimodistalnog načela. Opisan je razvoj motoričkih gibanja koji se zasniva na puzanju, povlačenju, kotrljanju, bacanju, gađanju, hodanju, trčanju i dr., a koji je povezan sa određenom životnom dobi djeteta (mlađa predškolska dob od tri do četiri godine, srednja dobna skupina od četiri do pet godina i starija dobna skupina od pet do šest godina). Pri tome su navedene te objašnjene i motoričke sposobnosti koje se tim gibanjima razvijaju, poput snage, brzine, fleksibilnosti, koordinacije, ravnoteže i izdržljivosti. Među brojnim tjelesnim aktivnostima izuzetno značenje ima igra koju treba poticati kako bi dijete razvilo ranije spomenute sposobnosti, a unutar samog rada dani su i primjeri igre. Kognitivnim i fizičkim sposobnostima igra potiče dijete na razmišljanje, percepciju, pamćenje, analizu, maštu, te razvija upornost, volju, odlučnost, strpljenje itd. Također, opisana je uloga odgojitelja u cijelom procesu jer raznolike situacije omogućuju da igrom korigira negativne osobine djeteta, da ih usmjerava u pozitivnom smjeru, ali i da utječe na razvoj smjelosti, odlučnosti, samoinicijative, kooperativnosti i općenito razine samostalnosti. Uloga odgojitelja, kao i roditelja, je i da pravovremenim učenjem djece fizičkoj aktivnosti, osim poboljšanja razvoja motoričkih gibanja i sposobnosti djece, pokušava usaditi odgovornost i navike za zdrav život djece u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb