Pregled bibliografske jedinice broj: 8639
Osposobljavanje i usavršavanje učitelja za rad u alternativnim školama
Osposobljavanje i usavršavanje učitelja za rad u alternativnim školama // Napredak (Zagreb), 138 (1997), 1; 19-28 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 8639 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osposobljavanje i usavršavanje učitelja za rad u alternativnim školama
(Teacher training and profesional improving for work in alternative schools)
Autori
Matijević, Milan
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 138
(1997), 1;
19-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
osposobljavanje učitelja; alternativne škole
(teacher training; alternative schools)
Sažetak
Autor prikazuje programe i modele osposobljavanja i usavršavanja učitelja za rad u alternativnim školama. Analizirani su programi i modeli osposobljavanja Montessori i waldorfskih učitelja, učitelja koji slijede pedagošku koncepciju Celestina freineta, te učitelja koji rade u različitim slobodnim i privatnim školama. Spomenute su najpoznatije institucije i strukovne udruge učitelja koje organiziraju osposobljavanje i usavršavanje učitelja. Autor konstatira da se na državnim pedagoškim fakultetima učitelji pripremaju za realiziranje državnog kurikuluma u razrednim odjelima s velikim brojem učenika (trideset i više). U takvim odjelima učiteljima je glavni problem stvoriti podnošljivu radnu klimu, a gotovo uvijek dominira zajednička nastava uz frontalno poučavanje. Središta za osposobljavanje učitelja za rad u alternativnim školmama nastoje buduće učitelje osposobiti za organiziranje nastave koja će biti orijentirana na učenika. Za takvu nastavu nije moguće pripremiti zajednički kurikulum koji će zadovoljiti svu djecu. Učitelji su u većini alternativnih škola osposobljeni da pomažu djeci kreirati osobni kurikulum.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA