Pregled bibliografske jedinice broj: 863899
Povezanost afektivnih faktora učenika viših razreda osnovne škole s uspjehom u nastavi engleskog jezika
Povezanost afektivnih faktora učenika viših razreda osnovne škole s uspjehom u nastavi engleskog jezika // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 3; 195-205 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 863899 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost afektivnih faktora učenika viših razreda osnovne škole s uspjehom u nastavi engleskog jezika
(Relationship Between Affective Factors of Secondary School Students and Success in English Language Classes)
Autori
Tokić, Ružica
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 3;
195-205
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
afektivni faktori, engleski jezik, kultura, uspjeh
(affective factors, English language, culture, success)
Sažetak
Učenje je složeni psihički proces uslijed kojega dolazi do promjene ponašanja osobe koja usvaja znanje. Osim znanja učenici prilikom učenja koriste i iskustva koja stječu iz okoline u kojoj odrastaju. Autori kao što su Gardner, Brown, Mihaljević Djigunović slažu se kako su afektivne karakteristike važne za uspješno učenje stranog jezika jer povećavaju motiviranost za učenje. Brown (2000) navodi da se negativni stavovi mogu promijeniti, ako učenicima približimo kulturu ili ih upoznamo s osobama iz druge kulture. Područje afektivnih faktora, a posebice stavovi i svjesnost o razlikama u vlastitoj i stranoj kulturi te njihova povezanost s uspjehom učenika osnovne škole nedovoljno je istraženo područje. Iz toga razloga u ovome radu istraživanje se provodilo na tri razine. Prva razina je obuhvaćala stavove koje učenici imaju prema engleskom jeziku, kulturi i narodu zatim se istraživala razina svjesnosti o sličnostima i razlikama u vlastitoj i stranoj kulturi te poznavanje činjenica iz britanske i američke kulture. Ciljana skupina su bila četiri osma razreda osnovne škole te je istraživanje provedeno na uzorku od 99 učenika. Istraživanje je obuhvatilo upravo tu dobnu skupinu zbog toga što su učenici osmog razreda već nekoliko godina učili engleski jezik preko kojega su se i upoznavali s američkom i britanskom kulturom te na taj način imaju izgrađeni stav o elementima koji su bili predmet istraživanja. Dobiveni rezultati pokazuju koliko su navedene kategorije povezane s uspjehom učenja odnosno ocjenama iz engleskog jezika te se može zaključiti kako učenici koji imaju pozitivniji stav prema engleskom jeziku i kulturi postižu bolji uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ružica Tokić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY
- EBSCO
- Emerald Management Reviews database
- Ulrichs Serials Analysis System