Pregled bibliografske jedinice broj: 863756
Rad učitelja hrvatskog jezika s darovitim učenicima
Rad učitelja hrvatskog jezika s darovitim učenicima // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika : zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa / Smiljana, Zrilić (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 205-215 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 863756 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rad učitelja hrvatskog jezika s darovitim učenicima
(Croatian language teachers̛̛ work gifted students)
Autori
Borić, Edita ; Stanić, Ivana ; Borić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika : zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa
/ Smiljana, Zrilić - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2016, 205-215
ISBN
978-953-331-135-7
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup Savremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 26.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti, oblici npodrške, redovna nastava, verbalno-lingvistička ineteligencija
(verbal-linguistic intelligence, mentoring, forms of support, regular classes, extracurricular activities)
Sažetak
U škole Republike Hrvatske uključena su djeca koja iskazuju potencijalnu darovitost za različita područja. Nakon utvrđene razine darovitosti kod učenika za pojedino područje učitelji individualiziranim pristupom utječu na razvijanje znanja, umjeća i sposobnosti istih. Tu je neizostavna izrada godišnjih i mjesečnih planova i programa s jasno istaknutim ciljevima, načinima i postupcima rada kao i ostvarenim rezultatima u mjesečnim planovima. Zato će učitelj i daroviti učenik najbolje rezultate ostavriti mentorskim radom. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi način rada učitelja hrvatskog jezika s učenicima koji pokazuju iznadprosječne sposobnosti upotrebe riječi u govoru i pisanju, tj. s darovitim učenicima koji pokazuju iznadprosječno razvijenu verbalno-lingvističku inteligenciju. U radu su prikazani rezultati anketnog istraživanja provedenog sredinom 2015. na uzorku 162 učitelja hrvatskog jezika. Učitelji kao dominantne oblike podrške u redovnoj nastavi za učenike s iznadprosječnom verbalno- lingvističkom inteligencijom navode proširivanje nastavnih sadržaja i povećanje količine zadataka. Izvan redovne nastave s takvim učenicima kao dominantne oblike podrške navode različite dodatne aktivnosti, smotre i natjecanja. Dobiveni rezultati upućuju da unatoč zakonskim odredbama i ciljevima, učitelji hrvatskog jezika ne pružaju potrebnu i odgovarajuću podršku učenicima koji pokazuju iznadprosječnu verbalno-lingvističku inteligenciju. Cjeloživotnim usavršavanjem učitelja u području rada s darovitim učenicima potrebno je uključiti suvremene teorijske koncepte darovitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek