Pregled bibliografske jedinice broj: 863624
Nastava pjevanja u osnovnoj školi na području Hrvatske u drugoj polovici 19. stoljeća
Nastava pjevanja u osnovnoj školi na području Hrvatske u drugoj polovici 19. stoljeća // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 3; 459-474 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 863624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava pjevanja u osnovnoj školi na području Hrvatske u drugoj polovici 19. stoljeća
(Singing teaching in elementary school in the area of Croatia in the second half of the 19th century)
Autori
Košta, Tomislav
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), 3;
459-474
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Franjo Kuhač ; narodna pjesma ; pjevanje ; razvoj glazbene pedagogije ; školsko zakonodavstvo ; Vjenceslav Novak
(Franjo Kuhač ; folk song ; singing ; the decelopment of musical pedagogy ; school legislation ; Vjenceslav Novak)
Sažetak
Predstavljanje razvoja nastave Pjevanja u osnovnoj školi na području Hrvatske započinjemo razdobljem koje obilježava bujanje narodne svijesti i težnje manjih naroda za samostalnošću koja dovodi do uvođenja hrvatskoj jezika u škole. Uporabom narodnog jezika u škole je uvedena i glazba kao obvezan predmet pod nazivom Pjevanje. U tom razdoblju nastaju prve pjesmarice, udžbenici i priručnici na hrvatskom jeziku. Glazbeni pedagozi, učitelji i drugi autori glazbeno–pedagoške literature pod utjecanjem su nacionalnih pokreta prepoznali važnost narodne pjesme za nastavu pjevanja, i ne samo kao instrument pri nacionalnom odgoju, već kao važan didaktički element za ispunjenje glazbenih, odgojnih i estetskih ciljeva pjevanja. Ovo je razdoblje institucionalne reforme školstva u kojemu su doneseni važni školski zakoni koji postavljaju temelje nacionalnog školstva. Značajni doprinos razvoju glazbene pedagogije dali su Franjo Kuhač i Vjenceslav Novak koji su među prvima promišljali o metodici rada u nastavi Pjevanja čime postavljaju temelje razvoja glazbeno–pedagoške misli u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts