Pregled bibliografske jedinice broj: 863591
Učestalost i oblici elektroničkog zlostavljanja učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine
Učestalost i oblici elektroničkog zlostavljanja učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 1; 75-94 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 863591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost i oblici elektroničkog zlostavljanja
učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri
različite školske sredine
(Incidence and Types of Electronic Abuse of
Students Higher Elementary Grades in Tree
Diferent School Environments)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), 1;
75-94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
e-zlostavljanje ; suvremene tehnologije ; škole različite po veličini i sociodemografskom okruženju ; učenici viših razreda osnovnoškolske dobi
(electronic abuse of modern tehnology ; which vary by school size and the socio-demographic environment ; students in the higher grades of primary school age)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi učestalost i oblike elektroničkog zlostavljanja (e- zlostavljanje) učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine: 1) gradskoj, urbanoj (velika škola), 2) prigradskoj, srednje urbanoj (srednje velika škola) i 3) seoskoj (mala škola). Rezultati istraživanja pokazuju da s povećanjem dobi učenika, većim iskustvom u radu na suvremenim tehnologijama, češćim provođenjem slobodnog vremena na računalu, mobitelu i internet aplikacijama se povećava e-zlostavljanje s direktnom namjerom. S veličinom i urbanijim okruženjem škole, povećanjem dobi učenika, većom količinom slobodnog vremena provedenog na računalu i mobitelu povećava se vjerojatnost e- zlostavljanja kršenjem tuđeg identiteta. S veličinom i urbanijim okruženjem škole te povećanjem dobi učenika povećava se vjerojatnost e-zlostavljanja uznemiravanjem i vrijeđanjem bez direktne namjere. Dužina korištenja interneta i mobitela preko sat vremena prediktivna je za pojavu e- zlostavljanja. Učenici najviše koriste Facebook aplikaciju te ukoliko je koriste više od 2 sata dnevno je prediktivno za pojavu e- zlostavljanja. Na drugom mjestu koriste Chat aplikaciju, ali je koriste vremenski kraće. U velikoj i srednjoj školi gradske i prigradske sredine je najveća pojavnost e-zlostavljanja zanemarivanjem i vrijeđanjem bez direktne namjere, dok je u maloj školi seoske sredine najčešće prisutno e-zlostavljanje s direktnom namjerom. Edukacija o štetnim učincima suvremenih tehnologija potrebna je svim učenicima u školama kako bi se smanjilo e-nasilje i spriječilo e- zlostavljanje naročito ono s direktnom namjerom i kršenjem tuđeg identiteta te posebno kod djece i mladih koja su u riziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- HRČAK