Pregled bibliografske jedinice broj: 863423
Razlike u stavovima i motivaciji za učenje engleskoga jezika jezika među studentima koji stručne kolegije slušaju na hrvatskome i studentima koji biraju stručne kolegije na engleskome
Razlike u stavovima i motivaciji za učenje engleskoga jezika jezika među studentima koji stručne kolegije slušaju na hrvatskome i studentima koji biraju stručne kolegije na engleskome // II. International Conference From Theory to Practice in Language for Specific Purposes = II. međunarodna konferencija Od teorije do prakse u jeziku struke / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2018. str. 80-93 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 863423 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u stavovima i motivaciji za učenje engleskoga jezika jezika među studentima koji stručne kolegije slušaju na hrvatskome i studentima koji biraju stručne kolegije na engleskome
(Differences in attitudes and L2 motivation of students who attend a number of professional courses in English and students who attend all courses in Croatian)
Autori
Kabalin Borenić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
II. International Conference From Theory to Practice in Language for Specific Purposes = II. međunarodna konferencija Od teorije do prakse u jeziku struke
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.02.2017. - 18.02.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
engleski kao jezik struke, kolegiji na engleskome jeziku, motivacija, stavovi, visoko obrazovanje
(ESP, motivation, attitudes, higher education)
Sažetak
Dosadašnja psiholingvistička i sociolingvistička istraživanja pokazala su da globalizacija snažno utječe na afektivnu osnovu i ciljeve učenja engleskoga jezika. Globalizaciju prati i jezična globalizacija, a anglizacija visokog obrazovanja istovremeno je uzrok i posljedica tog procesa. Naše istraživanje utjecaja sociokulturnog i političkog makrokonteksta na učenje engleskoga kao jezika struke u visokom obrazovanju provedeno je u razdoblju od 2009. do 2013. na velikom uzorku studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Podaci prikupljeni trodjelnim pilotiranim upitnikom koji je autorica prilagodila ciljevima i kontekstu istraživanja podvrgnuti su faktorskoj analizi kako bi se dobio uvid u stavove i motivaciju za učenje engleskoga kao jezika struke na ekonomskom fakultetu. Istraživanje je obuhvatilo studente koji su studirali na hrvatskome jeziku (N=700) i studente koji su po vlastitom izboru upisivali i stručne kolegije na engleskome jeziku (N=81). Primjenom t-testova za nezavisne uzorke utvrđeno je da se dva poduzorka značajno razlikuju u pogledu nekih stavova prema engleskome jeziku, tipu motivacije i trudu koji studenti ulažu u usvajanje određenih jezičnih znanja i vještina. Iz tih spoznaja proizlaze korisne smjernice za nastavu engleskoga kao jezika struke na fakultetima. Razumijevanje afektivne osnove i ciljeva učenja u skupini studenata koji biraju stručne kolegije na engleskome jeziku važno je i u kontekstu činjenice da planovi za internacionalizaciju hrvatskih sveučilišta i globalni trendovi u visokome obrazovanju vode do porasta broja kolegija/studijskih programa na engleskome jeziku i broja domaćih studenata koji se odlučuju upisati ih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija