Pregled bibliografske jedinice broj: 863401
Socijalni kapital i njegovo značenje u obrazovnom kontekstu
Socijalni kapital i njegovo značenje u obrazovnom kontekstu // Dijalog, 20 (2014), 1-2; 71-83 doi:10.5644/DIJALOG.2014.1-2.05 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 863401 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalni kapital i njegovo značenje u obrazovnom kontekstu
(Social Capital and Its Meaning in Educational Context)
Autori
Pavić, Željko
Izvornik
Dijalog (0350-6177) 20
(2014), 1-2;
71-83
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Socijalni kapital ; obrazovanje ; obrazovne nejednakosti ; reprodukcija društvenih nejednakosti ; obrazovni ishodi
(Social capital ; education ; educational inequalities ; reproduction of social inequalities ; educational outcomes)
Sažetak
U ovome radu autor navodi različita shvaćanja pojma socijalnog kapitala kao relativno novijeg sociološkog pojma kojim se pokušava opisati utjecaj društvenosti na različite procese, između ostalih i na one obrazovne. Sustavno se analiziraju tri razine socijalnog kapitala u obrazovnom kontekstu - mikro, mezo i makro razina, te se zaključuje da u slučaju prvih dviju razina postoji značajan utjecaj socijalnog kapitala obitelji i škola na obrazovne ishode, dok u slučaju treće razine povećanje razine obrazovanja značajno utječe na ukupnu količinu socijalnog kapitala u nekom društvu, a time i na pozitivne društvene ishode. U radu se kratko razmatraju i neke teorijsko-metodološke dileme vezane uz istraživanje odnosa socijalnog kapitala i obrazovanja te se ističe važnost većeg broja longitudinalnih istraživanja koja trebaju pružiti osnovu za primjenu teorije socijalnog kapitala u vođenju obrazovne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju
Profili:
Željko Pavić
(autor)