Pregled bibliografske jedinice broj: 862903
Odgoj za umjetnost u prevenciji rizičnih stilova ponašanja mladih
Odgoj za umjetnost u prevenciji rizičnih stilova ponašanja mladih // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja ; Zbornik radova s 1. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 419-440 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 862903 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj za umjetnost u prevenciji rizičnih stilova ponašanja mladih
(Art education in the prevention of adolescent risk behaviour)
Autori
Livazović, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja ; Zbornik radova s 1. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti
/ Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016, 419-440
ISBN
978-953-58055-5-7
Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozija o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgoj, prevencija, rizični stilovi ponašanja, adolescenti
(education, prevention, risk behaviour, adolescents)
Sažetak
Razvoj hipermodernog društva potaknuo je specifične promjene i uvjetovanosti suvremenog odgoja. Informacijsko doba je, uz demokratizaciju odnosa i slabljenje pritiska socijalne stigmatizacije, eksponencijalno ubrzalo već postojeće postmoderne promjene i nametnulo nove vrijednosne okvire društvenog života, mijenjajući odgojni, obrazovni te socijalizacijski krajobraz. Norme i očekivanja nove, kapitalističke filozofije i kulture, uvjetovale su sve izraženije zanemarivanje odgojnih, uz naglašavanje obrazovno-materijalnih dimenzija i zadataka suvremenog odgoja i škole. Uz pojavu istaknute odgojne deficijentnosti utjecaja suvremene obitelji, koja u posljednjih nekoliko desetljeća mijenja svoju tradicionalnu strukturu, funkcije i ulogu, odgojno-obrazovne ustanove izložene su sve većem pritisku i očekivanjima društvene zajednice u procesima prevencije različitih rizičnih stilova ponašanja djece i mladih. Jedna od posljedica je i sve izraženija socijalna patologija suvremenog života praćena moralnim relativizmom, koja je uz svojevrsnu pasivizaciju, uvjetovala konflikte i brojne ovisnosti, što posebno pogađa populaciju djece i adolescenata u intenzivno formativnom razdoblju promjena i tranzicije. U skladu s temeljnim teorijskim paradigmama o ulozi odgoja u procesu emancipacije, oblikovanja identiteta i stjecanja zrelosti, postavlja se pitanje o važnosti egzistencijalnog, humanističkog i socijalnog odgoja u poticanju individuacije te socijalizacije djece i mladih. Pitanje cjelovitog razvoja u intelektualnom, psihotjelesnom, moralnom, emocionalnom, estetskom i radnom području određenja čovjeka, danas je izazov ekološkog pristupa razvoju pojedinca u društvenoj zajednici. Stoga se ova analiza usmjerava na teorijsko-metodološko proučavanje uloge odgoja za umjetnost u prevenciji brojnih rizičnih stilova ponašanja djece i mladih, s ciljem naglašavanja značajnosti i položaja odgoja za pokret, glazbu, likovni i pismeni izričaj u poticanju i promicanju skladnog razvoja nužnih znanja, sposobnosti i vještina potrebnih za uspješnu prosocijalnu inkulturaciju u suvremeno društvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je objavljen u Zborniku radova "Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja" s 1. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti, održanog 17. i 18. listopada 2014.g.