Pregled bibliografske jedinice broj: 862567
Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika?
Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? // 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti
Poreč, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 862567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika?
(Does Initial Education prepare English and German Language Teachers for the development of Plurilingual and Intercultural Competence of Students?)
Autori
Knežević, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
europska višejezičnost, višejezična kompetencija, međukulturna kompetencija, nastava stranih jezika, inicijalno obrazovanje učitelja njemačkog i engleskog jezika
(european multilingualism, multilingual competence, intercultural competence, foreign language teaching, foreign language teacher initial education)
Sažetak
Višejezična i međukulturna kompetencija dvije su neizostavne komponente koncepta europske višejezičnosti koje bi prema preporukama Europske unije i Vijeća Europe trebale postati temeljne kompetencije svakog europskog građanina. Središnju ulogu u ostvarenju toga cilja ima školska nastava stranih jezika koja bi trebala biti organizirana tako da se učenicima omogući pristup učenju stranih jezika od najranije dobi te povezano i integrirano učenje svih jezika koji se uče u školi. Uz to bi u procesu učenja i poučavanja trebalo razvijati jezičnu svjesnost učenika i strategije učenja jezika te u nastavu uključiti međukulturno učenje. Da bi se svi ovi odgojno- obrazovni ciljevi ostvarili, učitelji stranih jezika uz lingvističke kompetencije i kompetencije za poučavanje određenog stranog jezika moraju razvijati i kompetencije koje ih osposobljavaju da učenicima pomognu u postizanju cilja višejezičnog i međukulturno kompetentnog govornika. Kako bi se utvrdilo susreću li se učitelji njemačkog i engleskog jezika u Hrvatskoj tijekom svog inicijalnog obrazovanja sa sadržajima koji bi mogli doprinijeti razvoju njihovih kompetencija za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika istražena je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u deset studijskih programa prema kojima se obrazuju učitelji njemačkog i engeskog jezika. Kvantitativnom i kvalitativnom analizom sadržaja navedenih u silabima pojedinih obveznih kolegija svakog studijskog programa utvrđeno je da su ukupno gledano, i u studijskim programima njemačkog i u studijskim programima engleskog jezika, sadržaji za razvoj međukulturne kompetencije zastupljeni u vrlo malom broju, dok je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične kompetencije gotovo u svim analiziranim studijskim programima neznatna. Rezultati istraživanja tako upućuju na zaključak da postojeće inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika ne osposobljava u dovoljnoj mjeri za ispunjavanje zahtjeva koje pred njih stavlja europski orijentirana nastava stranih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija