Pregled bibliografske jedinice broj: 862525
Utjecaj životnog stila na ponašanje potrošača tradicijskih prehrambenih proizvoda
Utjecaj životnog stila na ponašanje potrošača tradicijskih prehrambenih proizvoda // 52. Hrvatski i 12. Međunarodni Simpozij agronoma, Zbornik radova / Sonja Vila, Zvonko Antunović (ur.).
Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 155-159 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 862525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj životnog stila na ponašanje potrošača
tradicijskih prehrambenih proizvoda
(The impact of lifestyle on the consumer behaviour
of traditional food products)
Autori
Mesić, Željka ; Kapetan, Maja ; Cerjak, Marija ; Tomić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
52. Hrvatski i 12. Međunarodni Simpozij agronoma, Zbornik radova
/ Sonja Vila, Zvonko Antunović - Osijek : Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017, 155-159
Skup
52. Hrvatski i 12. Međunarodni Simpozij agronoma
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 12.02.2017. - 17.02.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tradicijski prehrambeni proizvodi, potrošači, životni stil
(traditional food products, consumer, lifestyle)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji tradicijskih prehrambenih proizvoda (tradicijski sirevi i mesne prerađevine), te podijeliti potrošače u tržišne segmente s obzirom na njihov životni stil. Anketno istraživanje je provedeno na slučajnom uzorku od 190 potrošača tradicijskih prehrambenih proizvoda. Rezultati pokazuju da najviše ispitanika tradicijske prehrambene proizvode kupuje 1-2 puta mjesečno u supermarketima i na gradskim tržnicama, a konzumira ih nekoliko puta mjesečno. Faktorska i klaster analiza su korištene za podjelu potrošača u različite segmente, pri čemu su izjave za mjerenje životnog stila korištene kao ulazne varijable za faktorsku analizu kojom su identificirana dva tržišna segmenta. Potrošači tradicijskih prehrambenih proizvoda suvremenog životnog stila (n=126) su potrošači u dobi do 26 godina i stariji od 50 godina koji rjeđe konzumiraju tradicijske sireve i kupuju tradicijske prehrambene proizvode, a za mjesto kupnje svježeg sira odabiru supermarkete. Potrošači tradicijskih prehrambenih proizvoda tradicionalnog životnog stila (n=64) su potrošači u dobi 36-50 godina koji učestalije kupuju i konzumiraju tradicijske proizvode, a za mjesto kupnje svježeg sira odabiru izravne kanale prodaje. Rezultati ovog istraživanja daju vrijedne informacije proizvođačima tradicijskih prehrambenih proizvoda, posebno sireva i mesnih prerađevina u svrhu planiranja daljnjih marketinških aktivnosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb