Pregled bibliografske jedinice broj: 862497
RAZLIKE U USPJEŠNOSTI PODUKE JEDRILIČARSKIH VJEŠTINA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODSKIH POSTUPAKA I POMAGALA
RAZLIKE U USPJEŠNOSTI PODUKE JEDRILIČARSKIH VJEŠTINA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODSKIH POSTUPAKA I POMAGALA, 2010., magistarski rad, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 862497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RAZLIKE U USPJEŠNOSTI PODUKE JEDRILIČARSKIH VJEŠTINA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODSKIH POSTUPAKA I POMAGALA
(DIFFERENCES IN EFFICACY OF TEACHING SAILING SKILLS USING DIFFERENT METHODIC PROCEDURES AND TOOLS)
Autori
Prlenda, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2010
Stranica
66
Mentor
Oreb, Goran
Ključne riječi
jedrenje, poligon plutača, metode poučavanja, jedriličar, škola jedrenja
(sailing, buoy range, teaching methods, sailor, sailing school)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi učinkovitost metodičkih postupaka i pomagala u poduci i učenju osnovnih elemenata jedriličarskih tehnika. Analizirane elemente jedriličarske tehnike činili su prihvaćanje, letanje, otpadanje i kruženje u tri različite jedriličarske pozicije (kormilo, glavno jedro i flok). Istraživanje je provedeno na uzorku od 178 studenata Kineziološkog fakulteta koji su bili podijeljeni u dvije grupe (kontrolna i eksperimentalna). Ispitanici eksperimentalne grupe bili su podvrgnuti naglašenijem principu postupnosti prilikom usvajanja znanja o ugađanju jedrilja. Također su obučavani uz pomoć različitih poligona plutača. Ispitanici kontrolne grupe bili su podvrgnuti klasičnoj poduci jedriličarske tehnike (bez primjene poligona plutača, te su prilikom obuke ugađanja jedrilja istovremeno usvajali glavno jedro i flok). Proces poučavanja proveden je u trajanju od 7 dana na jedrilicama tipa Elan 19. Poučavanje te vrednovanje jedriličarskih elemenata provele su osobe s dugogodišnjim iskustvom u poduci jedrenja. Objektivnost triju ispitivača utvrđena je na osnovu korelacije između dodijeljenih ocjena (od r=64 do r=94). Također je uz pomoć faktorske analize utvrđeno kako su ispitivači procjenjivali isti predmet mjerenja, odnosno znanje jedriličarskih vještina. Deskriptivnom statistikom utvrđena je razlika u količini usvojenog znanja primjenom dvaju modela učenja jedriličarskih vještina. Rezultati ukazuju na više ocjene ispitanika kod eksperimentalne grupe gotovo u svim elementima jedriličarske tehnike osim kod elementa letanje-flok. Nadalje, provedena je jednosmjerna analiza varijance s ciljem utvrđivanja statistički značajne razlike između navedenih grupa. Rezultati su ukazali na postojanje statistički značajne razlike u primijenjenim modelima na poziciji kormilar u elementima prihvaćanje, otpadanje i kruženje, poziciji glavno jedro u elementu prihvaćanje te poziciji flok u elementu prihvaćanje, u korist eksperimentalne grupe. U daljnjoj analizi provedena je diskriminacijska analiza koja je također pokazala statistički značajnu razliku po količini usvojenog znanja jedriličarske tehnike između dviju analiziranih grupa. Na kraju je moguće zaključiti kako je poligon plutača, uz zadovoljenje principa postupnosti prilikom savladavanja znanja za upravljanje jedriljem imalo statistički značajan utjecaj na količinu usvojenog znanja jedriličarskih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb