Pregled bibliografske jedinice broj: 862466
UČINKOVITOST RAZLIČITIH MODELA PODUKE JEDRENJA NA DASCI
UČINKOVITOST RAZLIČITIH MODELA PODUKE JEDRENJA NA DASCI, 2012., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 862466 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UČINKOVITOST RAZLIČITIH MODELA PODUKE JEDRENJA NA DASCI
(EFFECTIVENESS OF DIFFERENT TEACHING MODELS IN WINDSURFING)
Autori
Prlenda, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.12
Godina
2012
Stranica
87
Mentor
Oreb, Goran
Ključne riječi
Jedrenje na dasci, program poduke, škola jedrenja na dasci, studenti
(windsurfing, teaching programs, windsurf school, students)
Sažetak
Temeljni cilj istraživanja bio je utvrditi učinkovitiji model poduke osnovnih elemenata tehnike jedrenja na dasci. Sukladno cilju odabran je uzorak od 159 ispitanika sastavljen od 98 studenata i 61 studentice. Program poduke trajao je ukupno sedam dana, pri čemu su svakog dana prolazili poduku u trajanju od 90 minuta. Korišten je 2x2x2 faktorski model uz pomoć kojeg je dobiveno osam različitih kombinacija modela poduke. Modeli poduke su u sebi sadržavali konvencionalni pristup i eksperimentalni pristup poduke, a razlikovali su se obzirom na materijalni, programski i kadrovski aspekt. Multivarijatnom analizom utvrđeno je kako kadrovske promjene u poduci odnosno sustav rada 1:5 (učitelj – student) imaju značajan utjecaj na ukupnu količinu znanja kod elementa start. Također, rezultati ukazuju na značajno bolje rezultate kod grupa poučavanih s promjenama u programu poduke kod svih elemenata osim kod okreta uz vjetar. Isto tako rezultati t – testa ukazuju kako promjene s obzirom na kadrovski i programski aspekt značajno utječu na ukupnu količinu znanja u jedrenju na dasci. Također se zaključuje da će modeli poduke u kojima su izmjenjena sva tri aspekta postići značajno bolje rezultate kod ukupne količine usvojenog znanja jedrenja na dasci. Regresijskom analizom skupa motoričkih sposobnosti i morfoloških karakteristika s varijablom ukupno znanje jedrenja na dasci utvrđuje se značajna povezanost motoričkih testova fleksija podlaktice, stisak desne šake i veslanje na dasci dvadeset pet metara s količinom usvojenog znanja iz jedrenja na dasci kod studentica. Rezultati istraživanja osigurali su na osnovu dobivenih spoznaja bolje razumijevanje procesa učenja i podučavanja jedrenja na dasci, te zakonitosti koje u tom procesu vrijede. Također su osigurali bolji pregled sposobnosti i karakteristika odraslih početnika koje utječu na efikasnost svladavanja specifičnih motoričkih znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb