Pregled bibliografske jedinice broj: 862460
Komunikacija odgaja — odgoj komunicira. Prijedlozi i smjernice za roditeljski medijski odgoj
Komunikacija odgaja — odgoj komunicira. Prijedlozi i smjernice za roditeljski medijski odgoj // Komunikacija odgaja - odgoj komunicira. Emocionalna i medijska pismenost / Marković, Nedjeljko (ur.).
Zagreb: Pragma, 2015. str. 61-68
CROSBI ID: 862460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija odgaja — odgoj komunicira. Prijedlozi i smjernice za roditeljski medijski odgoj
(Communication raising - education communicates Suggestions and guidelines for parental media education)
Autori
Labaš, Danijel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Komunikacija odgaja - odgoj komunicira. Emocionalna i medijska pismenost
Urednik/ci
Marković, Nedjeljko
Izdavač
Pragma
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
61-68
ISBN
9789535608868
Ključne riječi
Komunikacija ; odgoj ; medijska pismenost ; emocionalna pismenost ; medijski odgoj
(Communication ; education ; media literacy ; emotional literacy ; media education)
Sažetak
Odrasli kažu kako nije jednostavno biti roditelj. Ta tvrdnja jamačno vrijedi za sva, a osobito za naše suvremeno doba prožeto brojnim izazovima i novim pitanjima na koje nas potiču sveprisutni mediji u životima obitelji, mladih i djece. Još je teže zbog toga u ovako složenome dobu davati odgojiteljske savjete, upute i smjernice roditeljima, i s tom se činjenicom suočavaju brojni pedagozi, psiholozi i stručnjaci sličnih profila. Naime, svaka je obitelj na svoj način različita, u mnogima od njih djeca su različite dobi, interesa i sklonosti, a i sami se roditelji razlikuju po svojim pedagoškim postupcima, interesima i sklonostima određenim odgojiteljskim pristupima, od onih strožih do onih popustljivijih. A mediji su oni koji su, kako među ostalima ističe talijanska pedagoginja Elisa Manna, ‘na putu’ da u mnogim pitanjima socijalizacije djece i mladih zauzmu mjesto roditelja, obitelji i škole. Naime, jedna činjenica danas ujedinjuje gotovo sve obitelji u razvijenijim zemljama: dostupnost i tradicionalnim i novim medijima gotovo je stopostotna, te gotovo da nema djeteta kojemu putem medija nisu dostupni različiti informativni, odgojno–obrazovni, kulturni, zabavni i drugi sadržaji. Zbog toga što su mediji na neki način ‘konkurencija’ i obitelji i školi, razvio se i koncept medijskoga odgoja koji nas dovodi do medijske i informacijske pismenosti koja, osim već spomenutoga pristupa medijima računa vodi i o analizi i procjeni, te na kraju i o stvaranju medija kako bi svatko postao što bolji i odgovorniji korisnik medija i njihovih sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija