Pregled bibliografske jedinice broj: 862386
Primjena računalnih korpusa u nastavi engleskog jezika struke
Primjena računalnih korpusa u nastavi engleskog jezika struke // II. međunarodna konferencija Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama "Od teorije do prakse u jeziku struke"
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 862386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena računalnih korpusa u nastavi engleskog jezika struke
(The application of corpora in ESP teaching)
Autori
Rajh, Ivanka ; Parizoska Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
II. međunarodna konferencija Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama "Od teorije do prakse u jeziku struke"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.02.2017. - 18.02.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
engleski jezik struke, nastavni materijali, poslovni engleski jezik, računalni korpusi, vježbe vokabulara
(ESP, teaching materials, business English, corpora, vocabulary exercises)
Sažetak
U učenju i poučavanju engleskoga kao stranog jezika ističe se važnost korištenja autentičnih materijala u nastavi jer tako učenici dobivaju uvid u stvarnu jezičnu upotrebu, a to je u skladu s pristupom koji zagovara učenje zasnovano na podacima (engl. data-driven learning, Johns 1990). Zahvaljujući razvoju informacijskih tehnologija, u nastavi su sve zastupljeniji računalni korpusi. Osim što sadrže autentičan jezični materijal, glavne prednosti računalnih korpusa u odnosu na ručno skupljeni materijal jesu njihova veličina (nekoliko stotina milijuna pa i milijardi pojavnica) i mogućnost dobivanja pouzdanih frekvencijskih podataka. U nastavi engleskoga kao jezika struke korpusi se često primjenjuju za učenje vokabulara. Na primjer, računalni korpus može poslužiti za dobivanje podataka o frekvenciji leksičkih jedinica, njihovoj upotrebi i kolokacijskom potencijalu, a na temelju kojih se mogu sastaviti zadaci za učenje i vježbanje vokabulara. Međutim, u nastavi engleskog jezika struke na visokoškolskim ustanovama u Hrvatskoj računalni korpusi razmjerno se rijetko primjenjuju. Cilj je ovoga rada pokazati mogućnosti primjene računalnih korpusa u nastavi engleskog jezika struke. Točnije, na primjeru slobodno dohvatljivog korpusa SkELL (Sketch Engine for Language Learning ; 1, 5 milijardi riječi) pokazat ćemo koje se vrste jezičnih podataka mogu dobiti za izradu vježbi vokabulara u nastavi poslovnog engleskog jezika. Također ćemo pokazati nekoliko glavnih prednosti velikih, općih računalnih korpusa u odnosu na specijalizirane korpuse engleskog jezika struke. Jedna je od njih i ta da računalni korpus može poslužiti ne samo kao pouzdan alat za dobivanje podataka o značenju i upotrebi jezičnih jedinica, već ga studenti mogu sami pretraživati i sastavljati vlastite korpuse. To znači da uz nastavnikove smjernice i pomoć mogu istraživati jezik, što im ujedno daje veću samostalnost u učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb,
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb